Italia, Germania si Franta cer sa nu fie interzise toate masinile cu motoare termice din 2035. Cele nepoluante ar trebui exceptate

externe

autovehicule electrice, sondaj, americani, opozitie, Donald Trump

Parlamentul European a aprobat pe 14 februarie o noua lege care interzice vanzarea masinilor pe benzina si diesel incepand cu anul 2035, scrie Euronews.

Noua norma, care face parte dintr-un efort mai amplu de combatere a schimbarilor climatice in UE, va accelera tranzitia blocului comunitar catre vehiculele electrice. In prezent, autoturismele sunt responsabile pentru aproximativ 15% din totalul emisiilor de CO2 din UE.

Legislatia prevede ca producatorii de automobile sa reduca cu 100% emisiile de carbon ale masinilor noi. In practica, acest lucru inseamna ca, incepand din 2035, nu vor mai putea fi vandute vehicule noi care functioneaza cu combustibili fosili.

Insa unele tari se opun acestei schimbari.

In Italia se afla marile marci auto, precum Fiat, Alfa Romeo si Ferrari, care se bazeaza in mare masura pe vehicule cu motoare cu combustie. Aproximativ 270 000 de persoane sunt angajate direct sau indirect de industria auto din aceasta tara.

Ministrul italian al transporturilor, Matteo Salvini, a calificat noua lege drept o „sinucidere” economica pentru UE. El a spus ca este vorba de un „fundamentalism ideologic” care va aduce beneficii Chinei si va dauna industriei auto europene.

Ministrul de externe al tarii, Antonio Tajani, a incercat, de asemenea, sa dilueze legislatia, solicitand o reducere de 90 la suta a emisiilor de carbon, in loc de 100 la suta.

Acum, Italia intentioneaza sa voteze impotriva planurilor de interzicere a noilor masini pe benzina si diesel.

„Maine, la Bruxelles, la reuniunea ambasadorilor tarilor UE, Italia isi va exprima pozitia impotriva propunerii de regulament european care interzice productia si vanzarea de autoturisme si camionete cu motoare cu combustie interna dupa 2035”, a declarat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin, intr-o declaratie.

„Italia considera ca alegerea electricului nu ar trebui sa fie singura modalitate de a obtine emisii zero in faza de tranzitie.”

Altii avertizeaza ca nici industria europeana si nici publicul larg nu sunt pregatiti pentru o schimbare atat de dramatica.

Grupul Partidului Popular European – un grup politic de centru-dreapta din Parlamentul European – spune ca legea ar putea duce la faptul ca oamenii ar putea conduce masini mai vechi cu motoare cu combustie dupa ce noile vanzari vor fi interzise, deoarece nu isi pot permite un inlocuitor electric.

Afirmatiile conform carora masinile electrice sunt mai ieftine au fost facute „nule si neavenite” din cauza cresterii costurilor energiei, sustine eurodeputatul german Jens Gieseke, din partea Partidului Popular European. Opozantii legislatiei mai spun ca bateriile auto sunt produse in strainatate si nu in UE.

Germania face presiuni pentru a obtine o marja de manevra in ceea ce priveste interzicerea motoarelor cu ardere interna

Germania, unde se afla marii producatori de automobile, printre care Grupul Volkswagen si BMW, a solicitat CE sa permita utilizarea motoarelor cu combustie care folosesc combustibili nepoluanti din punct de vedere climatic sau combustibili electronici dupa 2035.

Luni, secretarul de stat pentru transporturi al tarii, Michael Theurer, a declarat ca Comisia ar trebui sa prezinte „o propunere [privind] modul in care pot fi folositi combustibilii electronici sau cum pot fi organizate motoarele cu combustie care functioneaza cu combustibili nepoluanti din punct de vedere climatic”.

El a adaugat ca vehiculele electrice sunt „calea de urmat”, dar considera ca ar trebui sprijinite si alte tehnologii cu emisii zero.

Carburantii electrici sunt fabricati folosind materiale care capteaza emisiile de CO2, ceea ce, teoretic, compenseaza carbonul pe care il produc atunci cand ard. Acestia sunt dezvoltati astfel incat sa poata fi utilizate in continuare versiuni modificate ale motoarelor cu combustie.

Germania face echipa cu Franta si Italia pentru a incetini ritmul noilor legi de reducere a emisiilor de gaze de esapament ale automobilelor si camioanelor.

Presedintele Comisiei pentru transporturi, Karima Delli, a declarat ca acesta este „un vot istoric pentru tranzitia ecologica”.

„Nu vom mai avea, sau aproape deloc, masini pe benzina sau diesel pe drumurile noastre in 2050”.

Delli a adaugat ca aceasta legislatie este „o victorie pentru planeta noastra si pentru populatiile noastre”.

Insa vicepresedintele UE, Frans Timmermans, i-a avertizat pe deputati ca, intre anul trecut si sfarsitul acestui an, China a introdus pe piata internationala 80 de noi modele de masini electrice. Industria auto trebuie sa fie pregatita.

„Acestea sunt masini bune”, a spus Timmermans. „Acestea sunt masini care vor fi din ce in ce mai accesibile, iar noi trebuie sa concuram cu ele. Nu vrem sa renuntam la aceasta industrie esentiala in favoarea strainilor.”

Multe companii auto europene se pregatesc deja pentru noua lege, devenind competitive pe piata vehiculelor electrice.

Industria automobilelor nu a facut un lobby puternic impotriva acesteia – ceea ce indica faptul ca trecerea la motoare electrici este in plina desfasurare.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: