Lingourile de aur se vand ca painea calda in magazinele si automatele din Coreea

externe

Aur Coreea de Sud

Pe langa ramen si carnati, magazinele din Coreea de Sud au un nou articol popular in meniu – lingouri de aur, relateaza CNBC.

Cel mai mare lant de magazine de proximitate din tara, CU, a colaborat cu Korea Mining and Security Printing Corporation (KOMSCO) pentru a oferi clientilor mini lingouri de aur – si se vand ca painea calda.

O varietate de lingouri de aur de dimensiunea unghiilor, cu o greutate cuprinsa intre 0,1 grame si 1,87 grame, au fost scoase la vanzare la punctele de vanzare CU din aprilie. Un baton de 1,87 grame se vinde cu 225.000 de woni (165,76 USD), iar un baton de 0,5 grame se vinde cu 77.000 de woni.

Cu un pret de 113.000 de woni (82,87 USD) fiecare, minilingourile in forma de batoane de 1 gram s-au epuizat in doua zile, potrivit stirilor locale. Batoanele vin cu mesaje de felicitare, urari de ziua de nastere si chiar modele pentru tipurile de personalitate.

Oamenii in varsta de 30-40 de ani au fost cei mai activi in achizitionarea acestor lingouri de aur, reprezentand peste 41% din vanzarile totale de la lansarea lor, potrivit aplicatiei de telefon comercial Pocket CU a CU. Cei din intervalul 40-50 de ani reprezinta 35,2% din vanzari, urmati de cei de 50-60 de ani cu 15,6%. Tinerii in varsta de 20-30 de ani au reprezentat 6,8% din totalul vanzarilor.

Cererea de lingouri si monede din Coreea de Sud a crescut cu 27% de la an la an, ajungand la 5 tone in primul trimestru al acestui an, pe fondul cresterii preturilor metalului galben, a declarat Consiliul Mondial al Aurului intr-o analiza recenta. Aceasta a fost cea mai puternica crestere trimestriala a achizitiilor de aur din Coreea de Sud in ultimii doi ani, a mentionat WGC.

Alte magazine de proximitate merg, de asemenea, pe valul de lingouri. In lantul de magazine de proximitate GS25 din Coreea de Sud, clientii pot cumpara mici napolitane de aur de la automate.

„De obicei, in vremuri de incertitudine economica, cand moneda locala se depreciaza, cererea de bijuterii fizice din aur va creste, pe masura ce investitorii autohtoni cauta investitii pentru active de refugiu sigure”, a declarat Heng Koon How, seful Strategiei de piete, economie globala si cercetare a pietei la UOB.

WGC a remarcat o tendinta recenta de crestere a interesului investitional in randul unor investitori mai tineri din Asia, chiar daca preturile aurului depasesc niveluri record.

„Multe economii asiatice se confrunta cu inflatia si incertitudinea financiara pentru prima data intr-o generatie”, a declarat Shaokai Fan, seful WGC al bancilor centrale. „Este logic ca multi investitori mai tineri exploreaza aurul ca o modalitate de a-si diversifica si proteja activele”, a mai spus el.

Consumatorii din cea mai mare economie a Asiei, China, au cumparat, de asemenea, aur, colectarea de piese mici de 1 gram in borcane de sticla devenind o tendinta in randul tinerilor. China conduce, de asemenea, cererea de lingouri, tara depasind India in 2023 pentru a deveni cel mai mare cumparator de bijuterii din aur din lume.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: