Lui Elon Musk nu i-a placut ce i-a spus una dintre subalternele sale de la Tesla, asa ca a concediat-o, odata cu intregul departament al acesteia
Directorul executiv al Tesla, Elon Musk, pare decis, prin masurile controversate luate in ultimele saptamani, sa arunce intreaga companie in haos.
La sfarsitul lunii trecute, a aparut vestea ca miliardarul sud-african a concediat intreaga echipa Supercharger a companiei, formata din 500 de angajati, ceea ce a infuriat fanii si i-a lasat pe investitori stupefiati.
Potrivit unor fosti angajati citati de publicatia online Futurism, Musk a avut o intalnire individuala cu Rebecca Tinucci, fosta sefa a departamentului de incarcare a vehiculelor electrice (Supercharger) din cadrul companiei si se pare ca nu i-a placut ceea ce a auzit de la aceasta, concediind-o cu intreaga ei echipa, la scurt timp dupa aceea.
Se pare ca cei doi nu au fost de acord cu privire la reducerile mai profunde pe care Musk dorea sa le faca, lucru la care Tinucci s-a opus.
Tinucci a fost una dintre putinele femei de rang inalt din conducerea companiei si unul dintre cei cativa directori de rang inalt de la Tesla care au fost concediati sau au plecat de bunavoie in urma anuntului privind rezultatele trimestriale dezastruoase ale companiei.
A existat cu adevarat un dezacord fundamental cu privire la modul in care sa se efectueze concedieri in masa sau Tinucci a picat pur si simplu testul de loialitate al lui Musk? Exista, de asemenea, o componenta de gen: miliardarul are deja o relatie dificila cu femeile si a facut in trecut o multime de comentarii misogine, pentru care a fost aspru criticat.
Deloc nesurprinzator, el a numit ulterior un director executiv de sex masculin la conducerea proiectului.
Confruntat cu reactii adverse pe retelele sociale, Musk si-a schimbat rapid si convenabil tonul, promitand ca va cheltui „mult peste” 500 de milioane de dolari pentru a extinde reteaua Supercharger a Tesla.
Dar, desi aceasta cifra poate parea foarte mare pe hartie, probabil ca nu se ridica la prea mult. Potrivit firmei de cercetare EVAdoption, o jumatate de miliard de dolari va insemna in continuare ca Tesla va construi cu 77% mai putine porturi de incarcare pe luna in SUA, comparativ cu ritmul sau anterior.
Efectele deciziei aparent mioape a lui Musk devin deja evidente. Tesla se retrage deja din contracte de inchiriere cheie si elimina contractorii.
Intre timp, Musk este in continuare hotarat sa isi faca cadou unul dintre cele mai mari salarii corporative din istorie, compania folosind o portita din legislatia corporatista din Delaware pentru a restabili pachetul sau salarial de 56 de miliarde de dolari.