Manipularea Bastroe se dezumfla. Comisia Europeana: „Nu am primit niciun document oficial de la autoritatile romane”

politica

Sorin Grindeanu, TAROM, reformare, manageri corporatisti, familii, nepotisme

Purtatoarea de cuvant a Comisiei Europene pe probleme de transporturi a declarat pentru Digi24 ca Bruxellesul  nu a primit niciun document oficial de la autoritatile romane si nici de la cele ucrainene, privind situatia de pe canalul Bastroe, desi a solicitat informatii de la cele doua parti. Reamintim ca scandalul Bastroe a fost declansat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD).

„Comisia (Europeana – n.r.) a solicitat atat autoritatilor romane, cat si ucrainene informatii suplimentare cu privire la situatia actuala si orice lucrari. Pana in prezent, Comisia nu a primit niciun document oficial de la niciuna dintre parti. Comisia a cerut, de asemenea, autoritatilor romane si ucrainene sa coopereze strans in aceasta problema si sa asigure o transparenta deplina in schimbul de informatii”, se arata in raspunsul trimis de Anna Wartberger, purtatoare de cuvant a Comisiei Europene pe probleme de mobilitate si transport.

Citeste si: Si Grindeanu o da la intors in cazul Bastroe: „Nu am mers cu barca sa ma dau pe Bastroe sau pe Chilia”

Anna Wartberger a amintit si de vizita de informare „la nivel inalt” pe care Comisia Europeana o pregateste „in urmatoarele saptamani”. Obiectivul vizitei „va fi facilitarea dialogului dintre parti pentru o prima evaluare a situatiei, in vederea asigurarii unei cooperari stranse intre toate partile”.

In plus, Comisia subliniaza importanta Dunarii ca ruta alternativa de transport pentru cerealele ucrainene si isi declara disponibilitatea de a finanta lucrari pe bratul Sulina, pentru cresterea cantitatii de marfuri transportate.

„Comisia continua sa lucreze la punerea in aplicare a cailor de solidaritate, care sunt vitale pentru Ucraina care se confrunta cu razboiul de agresiune al Rusiei. Datorita sprijinului extrem de valoros al statelor membre, in special al Romaniei si Poloniei, am reusit sa exportam peste 51 de milioane de tone de marfuri din Ucraina prin aceste canale alternative de transport. Unul dintre obiectivele noastre cheie este mentinerea si cresterea fluxurilor de marfuri pe coridorul Solidaritatii Dunarii, care este cel mai important deocamdata. Deoarece Chilia si Bastroe nu fac parte din reteaua TEN-T, Comisia Europeana nu a finantat si nici nu a coordonat lucrari la canalul Bastroe. In schimb, suntem pregatiti sa finantam lucrari la canalul Sulina, pentru a creste cantitatea de marfuri care circula pe acest canal – Comisia pune la dispozitie Romaniei 6 milioane de euro in acest scop”, se mai precizeaza in raspuns.

Citeste si: Manipularea Bastroe. Ciolacu s-a sucit, nu mai apara Delta „cu toate fortele”, nu mai vede „distrugerea Deltei”. Acum vrea „dialog”

Comisia Europeana va intreprinde zilele acestea o vizita pe canalul Bastroe, reprezentantii ei vir ajunge acolo cel mai probabil pe 5 martie. „Miercurea viitoare, la 1 martie, am o echipa a Directoratului de Transport a Comisiei Europene care va face un tur al tuturor porturilor ucrainene, careia i-am marit mandatul, dincolo de evaluarea a ceea ce se intampla in porturi (…) pentru evaluarea lucrarilor care se fac in suplimentarea referitoare la Canalul Bistroe. Vom avea rezultatul acestui raport destul de curand, vorbim de o saptamana, maxim 10 zile, astfel incat lucrurile sa fie oficiale”, a declarat saptamana trecuta comisarul Adina Valean.

Citeste si: Colonel SRI in rezerva, detalii din culisele cazului Bastroe: „Subiect fabricat, Romania va plati cu varf si indesat”

Scandalul Bastroe a fost declansat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, fiind puternic amplificat apoi de Antena 3 si Romania TV, cele mai amendate posturi de CNA pentru dezinformare. Reamintim ca si seful PSD, Marcel Ciolacu, a contribuit masiv la campania de manipulare, sustinand ca „ne vom apara cu toate fortele”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: