Marea Britanie: Premierul Sunak pregateste terenul pentru masini fara sofer in patru ani

externe

masina, autonoma

Masinile fara sofer ar putea livra alimente si transporta pasageri pe drumurile din Marea Britanie in patru ani, conform planurilor avute in vedere de guvern, relateaza The Telegraph.

Departamentul pentru Transporturi a elaborat planuri pentru legi care ar permite circulatia pe drumurile britanice a vehiculelor autonome fara soferi, potrivit unor surse din industrie.

Se crede ca adoptarea legislatiei inainte de alegeri ar putea insemna ca firmele de masini fara sofer ar putea oferi servicii comerciale pentru public din 2027, dupa ce regulamentul lor va fi trecut prin consultari si procese de testare.

Companiile de tehnologie si-au exprimat frustrarea fata de intarzierile in adoptarea legilor care le-ar permite sa opereze servicii comerciale fara sofer, avertizand ca, in consecinta, ar putea muta testele in strainatate.

Un purtator de cuvant al Grupului parlamentar al tuturor partidelor privind vehiculele care se conduc singure a declarat: „Industria doreste sa vada ca guvernul introduce legislatia in discursul regelui. Orice esec in acest sens risca sa loveasca in increderea investitorilor, reducand avantajul nostru competitiv intr-un domeniu al tehnologiei de ultima ora si al productiei”.

Rishi Sunak analizeaza in prezent propunerile departamentelor pentru a le prezenta in discursul regelui de luna viitoare.

Cu toate acestea, nu este clar daca legile vor fi incluse in discursul care stabileste agenda guvernului pentru anul viitor si care este probabil sa fie ultimul inainte de alegeri.

Masinile fara sofer s-au dovedit a fi controversate in ultimele saptamani, deoarece introducerea serviciilor de robo-taxi non-stop in San Francisco a dus la o serie de esecuri, inclusiv coliziuni cu vehicule de urgenta si blocaje in trafic, ceea ce a dus la apeluri pentru ca implementarea publica a tehnologiei sa fie oprita.

De asemenea, parlamentarii si-au exprimat ingrijorarea cu privire la riscul unor atacuri cibernetice asupra masinilor care se conduc singure, care ar putea duce la „victime in masa”.

Luna trecuta, parlamentarii din Comisia pentru transporturi au declarat ca legile actuale care reglementeaza masinile fara sofer sunt „arhaice si limitative” si au indemnat guvernul sa legifereze.

„Daca nu se va face acest lucru, se vor produce daune semnificative si de durata atat pentru industria britanica [a vehiculelor care se conduc singure], cat si pentru reputatia tarii ca pionier”, a spus acestia.

Un test de trei ani al masinilor fara sofer realizat de Nissan, care s-a incheiat in februarie, a concluzionat ca vehiculele pot functiona in siguranta in mediul urban, dupa ce nu s-a inregistrat niciun accident in cei 1.600 de kilometri de testare.

La inceputul acestui an, Ford a primit unda verde pentru a lansa in Marea Britanie sistemul sau „BlueCruise”, un sistem hands-free pentru masinile sale electrice.

Sistemul, care ajusteaza automat viteza, directioneaza in viraje si franeaza in timp ce circula pe autostrazi, a fost primul care a fost aprobat de Departamentul de Transport.

In SUA, companiile de automobile fara sofer Waymo si Cruise au efectuat teste de peste 1 milion de kilometri fara sofer de siguranta.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: