Marturia Monicai Macovei in dosarul accidentului: „Dupa impact, am simtit cum roata stanga fata este sparta”. Victima: „Nu am fost contactat nici direct nici indirect de catre doamna M.M.”

news

Rechizitoriul prin care Monica Macovei, fost ministru al Justitiei, a fost trimisa in judecata in dosarul accidentului rutier din judetul Constanta contine si marturia acesteia. aktual24.ro publica atat marturia fostului ministru, cat si pe cea a victimei.

„In data de 08.10.2022, in jurul pranzului, am plecat din localitatea 2 Mai impreuna cu domnul T.C. catre Mangalia. De la inceput m-am aflat la volanul autoturismului marca Suzuki Vitara cu nr. de inmatriculare B-11-XUR. Arat faptul ca fac acest drum, 2 Mai – Mangalia, de foarte mult timp, detin permis de conducere din 1980 si nu am avut nici un accident.

Am coborat de pe podul de la Santierul Naval Mangalia cu viteza de aproximativ 50-60 km/h, dupa care am ridicat piciorul de pe acceleratie, astfel incat viteza a ajuns la 40-50 km/h, imediat dupa ce am iesit de pe pod. Am observat faptul ca existau indicatoarele rutiere de curba deosebit de periculoasa…….

Nu-mi amintesc exact de cand circulam pe banda a doua a sensului de deplasare dinspre 2 Mai catre Mangalia, dar cand am intrat in curba, eram sigur pe banda a doua.

Arat faptul ca atunci cand am iesit de pe pod, erau masini atat pe banda mea cat si pe banda I la intrarea in curba, dar traficul nu era aglomerat, in sensul ca era distanta intre masini, nefiind formata coloana. Si pe sensul de deplasare dinspre Mangalia catre 2 Mai se circula la fel ca si pe sensul meu de deplasare.

In momentul in care am intrat in curba spre dreapta, am observat pe banda a doua a sensului de deplasare dinspre Mangalia catre 2 Mai, desi nu depasea nimic in acel moment nici un alt vehicul, aproape de linia dubla continua care desparte cele doua sensuri, o motocicleta,

Arat faptul ca atunci cand am observat motocicleta, eu luam curba la dreapta, deci rotile autoturismului meu erau pozitionate pentru a face curba la dreapta, fara sa depasesc sensul meu de deplasare, iar persoana care conducea motocicleta era pe liniile care desparteau cele doua sensuri de deplasare, luand curba la stanga si fiind aplecat foarte mult pe partea stanga a lui.

Mentionez faptul ca persoana care conducea motocicleta se deplasa cu viteza foarte mare, apreciez eu. Apoi a urmat impactul, care a fost lateral, in sensul ca a lovit anvelopa stanga fata, apoi aripa stanga fata, apoi cu capul a lovit parbrizul in dreptul soferului, ramanand urma ovala a castii pe care o purta, deci apreciez ca a lovit cu partea lateral stanga a capului. In momentul impactului, s-au declansat airbeg-urile, la mine cel din fata si lateral, la domnul …. cel din fata.

Airbag-urile acopera inclusiv fata, practic te imobilizeaza, lipindu-se de corp, astfel incat dupa ce s-au declansat, nu am putut sa vad nici in fata si nu puteam sa ma misc, dar nu am luat mainile de pe volan.

Dupa impact, am simtit cum roata stanga fata este sparta, iar celelalte trei roti nu, astfel incat masina a mers foarte incet pe o diagonala lunga catre partea stanga, traversand celalalt sens, respectiv dinspre Mangalia catre 2 Mai.

Apoi, masina a trecut peste o tufa de macese, cred, asa mi-a spus domnul …., care avea doar airbeg-ul frontal declansat, astfel incat vedea pe geamul dreapta lateral al masinii. La un moment dat, acesta mi-a spus sa trag volanul total stanga, ca sa evitam un stalp de beton, pe care l-am observat cand am coborat din masina, in scuarul in care s-a oprit masina. Dupa ce am tras volan stanga, am simtit cum roata dreapta fata a urcat pe ceva si apoi masina s-a oprit, intrucat avea o viteza foarte mica.

Mentionez faptul ca odata cu declansarea airbeg-urilor, motorul autoturismului se opreste, astfel incat pana la scuar masina s-a deplasat din inertie, spre stanga din cauza rotii stanga fata, care era sparta.

Am reusit sa cobor din masina cu ajutorul domnului …., care mi-a deschis portiera stanga fata, iar airberg-ul lateral era dezumflat. Arat faptul ca purtam centura de siguranta, care nu s-a blocat si am putut s-o desfac singura. De asemenea, nici volanul nu s-a blocat, de aceea am putut sa virez stanga, iar vitezometrul era ‘0’.

In momentul in care am coborat din autoturism, am vazut avariile masinii, respectiv tabla, farul stanga fata, aripa, toate avariile fiind pe partea stanga fata. Nici eu si nici domnul …. nu am avut vatamari in urma impactului.

Am observat faptul ca o motocicleta se afla la o distanta de aproximativ 60 de metri de locul unde se oprise masina mea si unde ma aflam si eu, pe banda I, adica spre marginea drumului, nu spre axul lui, pe sensul de deplasare Mangalia – 2 Mai.

Persoana care condusese respectiva motocicleta se afla intinsa pe asfalt, la o distanta pe care nu o pot aprecia fata de motocicleta, dar sigur nu era departe. De asemenea, erau persoane stranse in jurul celui care condusese motocicleta. Nu m-am apropiat de el, deoarece se stransesera mai multe persoane in jurul lui, care afirmau ca s-a anuntat deja Ambulanta, respectiv Serviciul 112”, este declaratia data de Monica Macovei.

Procurorii afirma in rechizitoriu ca „viata victimei a fost pusa in primejdie prin traumatism complex membru inferior stang, reprezentat de dilacerare musculara coapsa si gamba, cu fractura cu avulsie codil femural extern si hemoragie externa subsecventa, ce a necesitat, in conditii de urgenta, interventie medico- chirurgicala multidisciplinara si tratament complex pentru sustinerea functiilor vitale. Necesita 110-120 zile de ingrijiri medicale, daca nu survin complicatii. Pacientul necesita reexaminare clinica medico-legala la aproximativ un an de la data evenimentului rutier, pentru a se putea face aprecieri cu privire la celelalte consecinte ale art. 194 C.p.”.

„Starea de pericol a fost declansata de catre suspecta M.M.L., in momentul in care a patruns cu autoturismul Suzuki Vitara pe sensul de mers Mangalia-2 Mai. I.L nu putea evita si nici preveni producerea accidentului in conditiile analizate (viteza 86 km/h), intrucat nu a dispus de suficient timp de reactie, viteza sa de deplasare neavand legatura de cauzalitate cu producerea accidentului.

M.M.L putea preveni producerea accidentului daca nu ar fi patruns cu auto marca Suzuki Vitara, cu numar de inmatriculare B-11-XUR, pe culoarul de deplasare al motocicletei. Producerea accidentului a fost determinata de patrunderea autoturismului Suzuki Vitara pe sensul opus directiei sale de deplasare, unde circula motocicleta Honda Varadero”, adauga procurorii.

Iata si marturia victimei, a motociclistului:

Fiind audiat, I.L a declarat ca, in data de 08.10.2022, a plecat de la domiciliul sau din Bucuresti catre localitatea Caldararu, judetul Ilfov, unde avea motocicleta marca Honda Varadero, cu intentia de a se deplasa cu aceasta la Vama Veche.

I.L a mai aratat ca ”am ajuns in Mangalia, apoi m-am indreptat catre Vama Veche, deplasandu-ma pe banda a II-a a sensului de mers catre Vama Veche.
Precizez faptul ca nu mai erau alte persoane care conduceau motociclete pe sensul meu de deplasare, autoturisme probabil erau, dar nu pot preciza acum exact. Asfaltul era uscat, vremea era insorita, aveam vizibilitate, iar traficul nu era aglomerat.

Nu departe de iesirea din Mangalia este curba in care s-a produs accidentul. Imi amintesc bine faptul ca aceasta curba se desfasoara pe o distanta destul de mare, are la un moment dat un unghi inchis, dar totusi puteam sa vad autoturismele care veneau din sens opus.

Traficul din sens opus se desfasura absolut normal, nu am avut niciun moment impresia ca vreunul dintre conducatorii autoturismelor care veneau din sensul opus ar putea pierde controlul autovehiculului si sa patrunda pe contrasens, sa se apropie de axul drumului sau sa aiba o deplasare sinuoasa.
Apreciez ca viteza mea de deplasare era intre 80 – 90 km/ora.

Cred ca atunci cand am ajuns la jumatatea curbei, intr-o fractiune de secunda am simtit o durere foarte mare pe partea stanga, dar nu pot preciza ce am gandit in momentul acela, daca mi s-a intamplat vreun accident sau ce mi s-a intamplat. Totul s-a intamplat atat de repede incat nici nu pot sa spun daca s-a patruns pe sensul meu de deplasare sau nu. Imi amintesc doar ca atunci cand eram intins pe asfalt dupa impact, o persoana pe care nu as putea sa o recunosc a incercat sa-mi desfaca legatura de la casca de protectie, iar cand medicii au ajuns la fata locului m-au intrebat daca suport sa-mi fie aplicata o drena, pentru ca este necesara si am fost de acord.

Imi amintesc vag ca de la fata locului am fost transportat la Spitalul Judetean Constanta cu elicopterul, nu imi amintesc operatia si nici cele doua zile pe care le-am petrecut in Spitalul Judetean Constanta. Imi amintesc transferul de la Spitalul Judetean Constanta la Bucuresti si asta pentru ca, avand coastele si claviculele rupte, atunci cand stateam intins pe spate si nu ma miscam, ajutat si de calmante, nu simteam nicio durere. Insa, in momentul in care eram miscat pentru a fi mutat de pe pat pe targa simteam ca mi se desface cutia toracica.

Imi amintesc, de asemenea, ca la Bucuresti am fost transferat tot cu elicopterul, am aterizat pe Stadionul Dinamo si apoi am fost transportat cu ambulanta la Spitalul de Urgenta Floreasca, unde am fost internat pe Sectia de terapie intensiva.

Imi amintesc ca atunci cand am fost transferat la Bucuresti, medicii de la Constanta imi fixasera atat oasele antebratului cat si ale gambei, cu fixatoare metalice externe, iar atat piciorul stang cat si mana stanga erau in intregime bandajate.

In timpul in care am fost internat in spital la Bucuresti, imi amintesc ca a venit o doamna care s-a recomandat a fi medic legist din cadrul INML Constanta, care a stat de vorba cu mine in legatura cu accidentul si a vazut ca aveam mana si piciorul bandajat si fixatoarele metalice.

In perioada scursa de la producerea accidentului pana azi, nu am fost contactat nici direct nici indirect de catre doamna M.M.”

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: