Mercedes opreste productia modelului Smart: „Nu a adus niciodata profit”. Nici parteriatul nu chinezii nu a mers

externe

smart, mercedes

Gata, gata, asta este: Dupa mai bine de 25 de ani, Mercedes pune capat productiei modelului Smart Fortwo. „Conform planurilor, productia actualelor modele cu doua locuri smart EQ fortwo coupe si cabrio cu doua locuri se va incheia pana la sfarsitul lunii martie 2024”, a declarat pentru Der Spiegel o purtatoare de cuvant a companiei.

Odata cu sfarsitul final al modelului cu doua locuri, care initial avea doar 2,50 metri, Mercedes trage linie sub unul dintre cele mai interesante si, in acelasi timp, cele mai dureroase capitole din istoria recenta a companiei. Anuntat candva ca o revolutie in materie de mobilitate, Smart se transformase intr-o groapa de miliarde de dolari pentru nemti.

Speranta de a aduce de timpuriu pe sosele un model de masa cu propulsie electrica a fost spulberata chiar inainte de inceperea productiei: in loc sa fie propulsat de o unitate electrica, asa cum era prevazut initial, micul automobil cu motor cu combustie a intrat in productia de serie.

Conducerea din Stuttgart a precizat in mod repetat ca Smart nu a adus niciodata profit. Acesta este unul dintre motivele pentru care Mercedes a decis, in primavara anului 2019, sa intre intr-o cooperare cu producatorul chinez Geely. Propulsia cu motor termic a fost in cele din urma eliminata in acel an, iar Smart a devenit prima marca de masini pur electrice din Europa.

„Impreuna vom proiecta, dezvolta si construi urmatoarea generatie de masini electrice Smart in China pentru piata globala”, a declarat atunci seful de la Daimler, Dieter Zetsche. Desi partenerii s-au tinut de cuvant, prima versiune rezultata din aceasta colaborare, prezentata ca #1 in 2022, are in comun cu originalul doar numele marcii.

De indata ce a inceput joint-venture-ul, a fost clar ca zilele „adevaratului” Smart erau numarate. Ceea ce a urmat a fost un adio dureros in rate.

Pentru ForFour , fratele putin mai mare al modelului cu doua locuri, cu o lungime de 3,50 metri, totul s-a terminat la sfarsitul anului 2021. Si in urma cu aproape exact un an, Smart a inchis registrele de comenzi pentru Fortwo si de atunci a procesat ultimele comenzi.

Politicienii impart responsabilitatea pentru faptul ca masina mica electrica si accesibila a ajuns de fapt la final. UE a adoptat un nou standard pentru securitatea cibernetica a automobilelor, care este dificil si costisitor de implementat in cazul modelelor mai vechi. Multe modele esueaza la acest obstacol in aceasta primavara – pe langa Smart, Audi TT, VW Multivan si Porsche Boxster.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: