Mii de americani o urmeaza pe Taylor Swift in Europa dupa ce au gasit aici bilete la Turul Eras mai putin costisitoare. Au explodat preturile la cazari in orasele in care au loc concerte

externe

taylor swift, persoana anului 2023

Mii de fani Taylor Swift care au ratat turneul de concerte din SUA anul trecut sau nu au vrut sa cumpere bilete la preturi exorbitante pentru a o revedea au gasit o solutie noua: zboara in Europa, relateaza Association Press.

Vedeta pop este programata sa inceapa joi turneul care cuprinde 18 orase din Europa, iar avioane pline de swifties planuiesc sa o urmeze peste ocean in saptamanile urmatoare. Organizatorii au spus ca americanii au cumparat 20% din bilete pentru cele patru spectacole sold-out in care apare Swift. Stockholm, urmatoarea oprire a turneului, se asteapta la aproximativ 10.000 de spectatori din SUA.

Unii fani nord-americani care intentioneaza sa zboare in strainatate pentru Turneul Eras au spus ca au justificat cheltuiala prin faptul ca biletele la concert sunt mult mai ieftine ca in SUA.

„Au spus: Stai putin, pot fie sa cheltuiesc 1.500 de dolari pentru a merge sa-mi vad artistul preferat in Miami, fie pot sa iau acei 1.500 de dolari si sa cumpar un bilet la concert, un bilet de avion dus-intors si trei nopti de cazare intr-o camera de hotel”, a declarat Melanie Fish, expert in calatorii.

Fanii inraiti care isi urmeaza cantaretul sau trupa lor preferata in turneu nu este un fenomen nou. „Groupie” a aparut la sfarsitul anilor 1960 ca un cuvant pentru adeptii infocati ai trupelor rock.

Mai recent, festivalurile de muzica precum Coachella din California si Glastonbury din Anglia si rezidentele de concerte din Las Vegas ale unor oameni ca Elton John, Lady Gaga si Adele, au atras calatori in locuri pe care altfel nu le-ar vizita, a remarcat Fish.

„Se pare ca este mai mult decat o schimbare structurala, poate o transformare a personalitatii prin care am trecut cu totii”, a spus Natalia Lechmanova, economist-sef pentru Europa la Mastercard Economics Institute.

Dupa ce Swift ajunge in Europa, Lechmanova se asteapta ca restaurantele si hotelurile sa inregistreze aceeasi crestere pe care a observat-o Mastercard pe o raza de 4 kilometri de locurile unde s-au tinut concertele din orasele din SUA, in 2023. De asemenea, pot creste cheltuielile cu amanuntul pentru imbracaminte, suveniruri, produse de infrumusetare si rechizite sau pentru bratarile de prietenie pe care fanii le schimba ca parte a experientei Eras Tour, a spus economistul.

Impactul economic local al „Swiftonomics” poate fi considerabil. Nu este de mirare ca aranjamentul exclusiv pe care guvernul din Singapore l-a incheiat cu Swift pentru a face din orasul-stat singura ei oprire in Asia de Sud-Est la inceputul acestui an a starnit gelozia regionala.

Cautarile pe platforma Airbnb pentru orasele din Marea Britanie in care Swift are concerte in iunie si august – Edinburgh, Liverpool, Cardiff si Londra – au crescut in medie cu 337% de cand biletele au fost puse in vanzare, vara trecuta.

In Stockholm, 120.000 de locuitori din afara orasului din 130 de tari se asteapta sa ajunga luna aceasta in capitala Suediei, a declarat economistul sef al Camerei de Comert din Stockholm, Carl Bergqvist. „Stockholm este singurul oras scandinav din turul Eras, iar companiile aeriene au adaugat zboruri suplimentare in Danemarca, Finlanda si Norvegia din apropiere pentru a aduce oamenii la spectacolele din 17-19 mai”, a spus el.

„Cele 40.000 de camere de hotel ale orasului sunt epuizate, chiar daca preturile au crescut vertiginos pentru datele turneului, a spus Bergqvist. Vizitatorii concertelor sunt de asteptat sa injecteze aproximativ 46 de milioane de dolari, in economia locala pe parcursul sederii lor, o estimare care nu include ceea ce au platit pentru biletele Swift sau pentru a ajunge in Suedia”, a mai spus el.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: