Ministrul german al Transporturilor ar vrea sa interzica circulatia auto in weekenduri. Se ia in calcul si reducerea vitezei pe autostrazi

pagina verde

Ministrul german al Transporturilor ameninta ca va interzice circulatia auto in weekenduri pentru a indeplini obiectivele climatice, in cazul in care coalitia de guvernare de la Berlin nu adopta, pana in luna iulie, o serie de amendamente la Legea privind protectia climei, conform Politico.

„Faptul ca amendamentele nu sunt inca in vigoare duce la incertitudini juridice si factuale considerabile”, a scris ministrul Volker Wissing intr-o scrisoare adresata liderilor grupurilor parlamentare ale coalitiei, potrivit BILD. „Acest lucru nu serveste nici climei, nici reputatiei guvernului federal”, a afirmat politicianul liberal.

O reducere a traficului, care sa contribuie la indeplinirea obiectivelor climatice, ar fi posibila doar prin masuri care sunt dificil de comunicat publicului, cum ar fi „interdictii complete si pe o perioada nedeterminata de a conduce in zilele de sambata si duminica”, a adaugat Wissing.

Dezacorduri in coalitia la guvernare din Germania

Guvernul federal de coalitie, alcatuit din social-democratii lui Olaf Scholz (SPD), Verzi si liberalii din Partidul Liberalilor Democrati, se afla in dezacord de luni bune in legatura cu probleme precum cardul de plata pentru refugiati, franarea datoriei Germaniei si, mai nou, elefantii.

Modificarea planificata a legii de reducere a emisiilor permite ca obiectivele climatice sa fie revizuite prin examinarea tuturor sectoarelor impreuna, nu individual. In cazul in care obiectivul global nu este atins doi ani la rand, atunci guvernul federal urmeaza sa decida in ce sector si cu ce masuri se va atinge cantitatea totala permisa de emisii de dioxid de carbon pana in 2030.

In cazul in care reformele planificate nu vor fi adoptate de parlament pana pe 15 iulie, a avertizat Wissing, Ministerul Transporturilor va fi obligat sa prezinte un „program de actiune imediata care sa asigure respectarea nivelurilor anuale de emisii ale sectorului transporturilor” pana in 2030 – ceea ce ar include o interdictie de a conduce vehicule in weekenduri.

„Nu a facut nimic doi ani, acum vine cu scenarii de groaza”

Organizatiile de mediu – inclusiv Greenpeace, Federatia germana pentru mediu si conservarea naturii BUND si Fridays for Future – critica eliminarea planificata a obiectivelor sectoriale individuale. Acestea se tem ca in spatele calcului global se ascunde impactul anumitor sectoare – in special al sectorului de trafic, care frecvent nu indeplineste obiectivele.

„Aceasta afirmatie este pur si simplu gresita”, a declarat Julia Verlinden, lidera grupului parlamentar al Verzilor, pentru agentia germana de presa DPA, referindu-se la amenintarea lui Wissing privind interzicerea circulatiei rutiere in weekend.

Ea a adaugat ca Wissing nu ar trebui sa ii sperie pe oameni in mod inutil, deoarece exista si alte modalitati de a rezolva problemele climatice, cum ar fi impunerea unei limite de viteza. Limita de viteza pe autostrada este o dezbatere controversata in Germania. La inceputul lunii aprilie, Wissing a subliniat ca guvernul nu intentioneaza sa implementeze o limita de viteza pe autostrazi.

FDP, partidul de extrema-dreapta Alternativa pentru Germania (AfD) si Uniunea Crestin-Democrata conservatoare (CDU) s-au pronuntat impotriva acesteia. In programul sau electoral, partidul lui Wissing respinge orice interdictii „disproportionate privind mobilitatea”.

Clara Thompson, experta in mobilitate a Greenpeace, a declarat pentru DPA ca ministrul transporturilor incearca „fara rusine” sa distraga atentia de la propriile esecuri. „Wissing a irosit doi ani blocand orice masura de protectie a climei in ceea ce priveste traficul rutier – acum vine cu scenarii de groaza pentru a nu fi nevoit sa faca nimic nici in viitor”, a spus ea.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: