Ministrul german al Agriculturii cere interzicerea reclamelor la alimente nesanatoase dedicate copiilor. Se estimeaza ca unul din doi germani este supraponderal, la fel ca 15% dintre copii

life

Ministrul german al Agriculturii a cerut interzicerea reclamelor la alimente nesanatoase, inclusiv dulciuri si articole cu un continut ridicat de sare, grasimi si zahar, accesibile copiilor, argumentand ca in joc este viitoarea sanatate a tinerilor din Germania, informeaza The Guardian.

Potrivit ministrului Cem Ozdemir, din partea Partidului Verzilor copiii trebuie protejati de efectele alimentelor nesanatoase, cum ar fi obezitatea, diabetul si alte boli.

Unele grupuri de consumatori au spus ca propunerile ar trebui sa mearga mai departe si sa interzica plasarea strategica a dulciurilor la casele de marcat din supermarketuri, unde parintii se simt adesea presati de copii sa le cumpere. Dulciurile si gumele sunt adesea plasate chiar langa sticle miniaturale cu alcool, cum ar fi snaps si Jagermeister.

Se estimeaza ca unul din doi germani este supraponderal, la fel ca 15% dintre copii, potrivit expertilor din domeniul sanatatii.

„Copiii trebuie sa creasca mai sanatosi”, a spus Ozdemir, adaugand ca cererile catre industrie de a reglementa situatia au esuat.

Conform planurilor sale, publicitatea pentru alimentele nesanatoase „in orice mediu relevant pentru copii”, inclusiv televiziunea, radioul, YouTube si Instagram, ar trebui redusa. In viitor, o astfel de publicitate ar trebui sa fie difuzata doar intre orele 23:00 si 6:00, a spus el.

El a subliniat ca nu este in favoarea unei interdictii complete a publicitatii, dar a spus: „Reclama nu ar trebui sa mai fie indreptata catre copii”.

Publicitatea tiparita in reviste pentru copii, precum si afisele publicitare din vecinatatea scolilor si centrelor de agrement pentru dulciuri si produse de cofetarie ar trebui interzise. Ozdemir a spus ca definitia sa a alimentelor nesanatoase se bazeaza pe liniile directoare ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii.

Ministrul a spus ca va cauta sprijinul partidelor pentru aceasta initiativa, dar se astepta la rezistenta.
Planul lui Ozdemir este in concordanta cu promisiunea pre-electorala stabilita in acordul de coalitie al guvernului tripartit, in care se afirma: „Reclama axata pe copii la produsele alimentare care au un continut ridicat de zahar, grasimi si sare nu ar trebui sa fie permis in viitor in emisiuni si alte formate destinate copiilor sub 14 ani.”

Mai multe organizatii sprijina propunerea ministrului.

Societatea Germana pentru Pediatrie si Medicina Adolescentului (DGKJ) a declarat ca sustine propunerea. Vicepresedintele acesteia, Ursula Felderhoff-Muser, a declarat presei germane ca medicii si asociatiile stiintifice, precum si grupurile de protectie a consumatorilor au cerut de mai multi ani o reglementare mai stricta, insistand ca eficacitatea publicitatii adresate copiilor este bine documentata.

Ceilalti membri ai coalitiei de guvernamant au criticat planurile.

Gero Hocker, purtatorul de cuvant al FDP pentru agricultura, a declarat ca Ozdemir nu va gasi majoritate in coalitia de guvernamant. El l-a acuzat ca „incearca sa transforme copiii incapabili sa ia singuri decizii in cetateni incapabili sa faca acest lucru”.

Steffen Bilger de la CDU l-a criticat pe Ozdemir pentru ca, a spus el, „incearca sa netezeasca calea catre planificare, birocratie si protectie excesiva”.

Liderul SPD, Saskia Esken, a spus ca, desi publicitatea nu ar trebui lasata sa induca in eroare, in cele din urma este vorba despre deciziile luate in casa care au facut mai mult o diferenta. „Cred ca inca depinde de parinti sa protejeze copiii de alimentele nesanatoase.”

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: