Muncesti in STRAINATATE? Ai dreptul la ALOCATIE europeana pentru copilul tau

news

Putini romani care lucreaza legal in strainatate stiu ca pot primi pentru copiii lor alocatii destul de consistente, din tara in care sunt angajati.

Copiii ai caror parinti lucreaza legal in strainatate, intr-o tara din UE, pot primi alocatiile care se dau in acea tara, in locul celor din Romania, care sunt, in general, mult mai mici. Copiii au dreptul la aceasta alocatie indiferent daca locuiesc in Romania sau in tara in care muncesc parintii lor.

CUANTUMUL ALOCATIEI EUROPENE?

Alocatiile “europene” reprezinta o forma de prestatii familiale care au ca scop asigurarea securitatii sociale pentru salariatii si lucratorii independenti, si membrii familiilor acestora, care au resedinta intr-un stat membru al Uniunii Europene si desfasoara o activitate salariala sau independenta intr-unul dintre aceste state.

Aceste “alocatii” se acorda pentru copiii avuti in ingrijire, ca si alocatiile care se acorda in Romania. Diferenta consta in faptul ca, urmare a desfasurarii unei activitati salariale sau independente pe teritoriul unui alt stat membru UE, aceasta alocatie poate avea un cuantumul mai mare (in majoritatea cazurilor), acest cuantum depinzand de legislatia statului respectiv.

De aceste alocatii pot beneficia copiii ai caror parinti lucreaza legal pe teritoriul Uniunii Europene. Astfel, parintii care au dreptul de a primi aceasta alocatie ca urmare a activitatii desfasurate in afara Romaniei, pe teritoriul Uniunii Europene, pot beneficia de alocatie pentru copiii lor, in cuantumul stabilit de legislatia tarii in care lucreaza, indiferent daca acestia au sau nu copiii impreuna cu ei.

CE ACTE SUNT NECESARE

Pentru obtinerea “alocatiei europene” trebuie sa va adresati institutiei competente cu plata prestatiilor familiale din Romania (AJPS) si din statul in care lucratorul migrant isi desfasoara activitatea. Aceste institutii sunt organizate diferit de la un stat la altul. In Italia, de exemplu, trebuie sa mergeti la Institutului National de Protectie Sociala (INPS).

In Romania, institutia responsabila cu plata prestatiilor familiale este Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, care la nivel local este reprezentata de Agentiile Judetene pentru Prestatii Sociale. Procedura se demareaza prin depunerea formularului E411 completat in partea A la institutiile abilitate cu plata prestatiilor familiale din Romania sau din tara in care lucratorul migrant isi desfasoara activitatea.

Plata “alocatiei europene” va fi efectuata dupa completarea integrala a formularului E411 si depunerea acestuia la institutia responsabila din statul UE competent cu plata “alocatiei”. Perioada de timp scursa intre data depunerii formularului E411 la institutia responsabila cu plata “alocatiei europene” si plata propriu-zisa a alocatiei depinde de factori precum: corectitudinea datelor completate in formular (nume, adrese, coduri numerice personale etc.) si perioada necesara obtinerii de informatii de la alte institutii abilitate.

Procedura consta in completarea formularului E411, in dublu exemplar, reprezentand cererea de informatii privind dreptul la prestatii familiale in statul de resedinta al membrilor familiei si depunerea acestuia la institutia abilitata.

Urmatorul pas este stabilirea statului competent care va acorda alocatia, in functie de natura activitatii desfasurate de catre parinti pe teritoriul Romaniei si/sau al statului respectiv. Indiferent care este statul competent, procedura de obtinere a „alocatiei” este aceeasi: completarea formularului E411.

Formularul E411 are doua parti: A si B, care se vor completa dupa cum urmeaza:

Partea A din formular se completeaza de catre lucratorul migrant care se adreseaza institutiei competente cu plata prestatiilor familiale din statul unde isi desfasoara activitatea. In aceasta parte a formularului trebuie completate toate datele privind identitatea persoanelor mentionate si este indicat ca solicitantul sa trimita institutiei abilitate din Romania fotocopii dupa actele de stare civila a membrilor familiei, hotarare de divort ori de incredintare a copilului/copiilor, dupa caz.

• La primirea formularului, Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale (AJPS) trebuie sa completeze partea B a formularului pentru care va solicita informatii, dupa caz, de la:
a) Inspectoratul Teritorial de Munca;
b) Casa Judeteana de Pensii;
c) Directia Generala a Finantelor Publice;
d) Inspectoratul Scolar Judetean (in cazul in care copiii avuti in intretinere urmeaza cursurile invatamantului preuniversitar);
e) Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului.

Documente UTILE

Sursa: cititulnudoare.ro

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Mai mult despre: , ,


Comentarii: