NASA a descoperit un asteroid din metale rare care valoreaza $10,000,000,000,000,000,000

externe

Telescopul Hubble al NASA a descoperit un asteroid extrem de valoros intre Marte si Jupiter a carui valoare a fost deja estimata la 10,000,000,000,000,000,000 de dolari. Asteroidul a fost denumit “16 Psyche”.

Asteroidul a fost localizat la 370 de milioane de kilometri de pamant. Acesta are un diametru de 226 de km. Ce il face atat de special este faptul ca, spre deosebire de alti asteroizi care sunt din roci sau gheata, este compus integral din metale, se arata intr-un studiu publicat in Planetary Science Journal, citat de Observer.

„Am mai vazut meteoriti care sunt in mare parte din metal, insa Psyche este unic in sensul in care ar putea fi integral compus din fier si nichel”, a spus Tracy Becker, una dintre autorii studiului.

Valoarea asteroidului este estimata la 10.000 de cvadrilioane de dolari sau de 10.000 de ori valoarea economiei mondiale in 2019.

Asteroidul este deja vizat de o misiune spatiala, NASA Discovery Mission Psyche, care urmeaza sa fie lansata in 2022.

„16 Psyche este singurul obiect cunoscut de acest fel din sistemul solar”, a spus Lindy Elkins-Tanton, implicata in programarea misiunii spatiale.

Cercetatorii cred ca asteroidul este miezul unei planete care a esuat in procesul de formare sau rezultatul unei ciocniri in trecutul indepartat.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: