Numarul persoanelor care descarca Tinder este in scadere, dar era aplicatiilor de dating nu s-a terminat inca

actualitate

tinder

Nu mai putin de 46% dintre cei care se intalnesc online spun ca au folosit Tinder, potrivit unui raport al Pew Research Center din 2023, dar descarcarile anuale au scazut cu mai mult de o treime fata de varful atins de aplicatie in 2014,  potrivit CNN. Match Group, compania care detine Tinder, a declarat  in cel mai recent raport privind rezultatle financiare ca utilizatorii platitori au scazut cu 8% anul trecut, ajungand la putin sub 10 milioane.

Dar aplicatiile de dating, inclusiv Bumble, Grindr, Hinge si OkCupid, s-au cimentat ca o parte integranta a vietii americane: numarul de descarcari din 2023 este de peste doua ori mai mare decat numarul de descarcari din 2012, anul in care s-a lansat Tinder. Iar cei mai varstnici membri ai utilizatorilor din Generatia Z, care se numara acum printre cei care descarca aplicatii de dating, nu par a fi atat de diferiti de milenialii care au venit inaintea lor, potrivit unor sondaje recente.

Aceasta este situatia pietei aplicatiilor de dating :

  • Descarcarile incep sa scada
  • Popularitatea aplicatiilor de dating a ramas constanta, in ciuda unei usoare scaderi a numarului total de descarcari in ultimii ani.

In 2023, americanii au efectuat mai mult de 36 de milioane de descarcari, in scadere cu 2% fata de anul precedent si cu 16% fata de un maxim al erei pandemiei din 2020, potrivit furnizorului de analize mobile data.ai.

Nu mai putin de trei din 10 americani spun ca au folosit o aplicatie de dating, potrivit Pew. Pentru cei sub 30 de ani, care includ adultii din Generatia Z cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani la momentul sondajului, aplicatiile de dating sunt si mai frecvente: pana la 53% au declarat ca au folosit una.

Dominatia lui Tinder este in declin

Tinder a fost cea mai utilizata aplicatie de dating de catre americani, un statut pe care l-a detinut aproape de cand a fost lansata in 2012.

Dar descarcarile aplicatiei rivale Bumble au crescut constant din 2021 si sunt pe cale sa depaseasca Tinder in acest an, potrivit data.ai.

„De la lansare, a adunat peste 530 de milioane de descarcari, iar peste jumatate dintre utilizatorii sai se incadreaza in intervalul de varsta 18-25 de ani, inclusiv Gen Z”, a declarat Tomas Iriarte-Reyes, manager de comunicare la Tinder, pentru CNN.

Tot mai multe persoane singure care cauta conexiuni online apeleaza la Hinge, potrivit datelor recente ale data.ai, in timp ce Grindr si HER, aplicatii dedicate comunitatilor de homosexuali si lesbiene, si-au mentinut o baza de utilizatori constanta in ultimii ani.

Tinder este cea mai mare aplicatie din portofoliul din SUA al Match Group, care mai include Match, OKCupid, Hinge, Plenty of Fish si alte 36 de marci de aplicatii de dating destinate comunitatilor diverse. Match domina industria intalnirilor cu o valoare de piata de 10,43 miliarde de dolari, fata de 2,58 miliarde de dolari pentru Bumble, desi ambele au inregistrat o scadere a preturilor actiunilor de la maximele din era pandemica.

Aplicatiile de dating se adapteaza la generatia Z

Tinerii adulti sub 30 de ani sunt de aproape doua ori mai predispusi decat majoritatea milenialilor care au peste 30 de ani sa fie utilizatori actuali sau recenti ai aplicatiilor de dating, iar peste 40% dintre americanii care au folosit recent servicii de dating online au declarat ca principalul motiv pentru care se afla pe platforme este acela de a intalni un partener pe termen lung sau un sot sau o sotie, potrivit raportului Pew 2023.

Dar generatia Z formeaza, de asemenea, relatii romantice offline mai frecvent decat alte cohorte generationale. Aproximativ 40% dintre tinerii adulti americani aflati in relatii spun ca au fost prieteni apropiati sau prieteni cu partenerul lor inainte de a se implica romantic, potrivit Survey Center on American Life. (Survey Center for American Life face parte din American Enterprise Institute, care este un think tank conservator).

Companiile de aplicatii au inceput recent sa isi ajusteze strategiile pentru a atrage Generatia Z.

Anul trecut, Tinder a vizat campusurile universitare din SUA ca parte a campaniei de marketing axata pe Gen Z. Aceasta a oferit planuri de abonament pe termen scurt pentru a se adresa utilizatorilor mai tineri care nu se grabesc sa se angajeze.

Match Group a constatat, de asemenea, ca utilizatorii sai din generatia Z cautau „o modalitate mai putin stresanta si mai autentica de a gasi relatii”, potrivit celui mai recent raport trimestrial de profit al companiei.

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: