O noua pleasca pentru mogulii de presa. Si Guvernul Citu da bani grei trusturilor TV, va emite o OUG cu fonduri pentru campania de promovare a vaccinarii

politica

Premierul Florin Citu a anuntat, miercuri, intr-o conferinta de presa, ca Guvernul va emite o ordonanta de urgenta prin care va fi finantata o campanie de promovare a vaccinarii in presa, pe modelul campaniei privind masurile de prevenire a infectarii cu coronavirus de anul trecut. Principalul beneficiar al campaniei rin perioada mai-decembrie 2020 a fost trustul lui Dan Voiculescu, care a incasat aproximativ 3 milioane de euro.

Citu a confirmat ca Guvernul va finanta o noua campanie in presa. „Campania in media, vom vedea care va fi bugetul alocat pentru ordonanta, in acest moment inca nu este aprobata”, a declarat Florin Citu.

Firmele detinute de Bogdan Chirieac si Iosif Buble au incasat, in urma ordonantei pentru presa de anul trecut, cate 100.000 de euro, conform datelor furnizate de Secretariatul General al Guvernului.

aktual24.ro a fost printre foarte putinele publicatii care nu au au beneficiat de prevederile ordonantei pentru presa.

European Business Environment (Iosif Buble), companie care editeaza stiripesurse.ro, a incasat 440.289 de lei din bani publici in baza OUG 63/2020, privind organizarea si desfasurarea unor campanii de informare publica in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea COVID-19.

Citeste si: Iosif Buble, campion absolut la contracte cu PSD in campania electorala. A incasat sute de mii de euro. In Regimul PSD si-a cumparat inca trei apartamente in Capitala

De asemenea, Press Media Electronic (Bogdan Chirieac), care editeaza DC News, a incasat 480.627 de lei in baza aceleasi ordonante.

In total, suma cheltuita de guvern pentru campaniile din presa a fost de 76 de milioane de lei.

Campionul absolut al banilor incasati de la guvern e trustul media fondat de Dan Voiculescu, cu 14,7 milioane de lei pentru Antena 1, Antena 3 si Radio Zu. Firma Antena TV Group SA, care a primit 9,3 milioane de lei, a fost condamnata penal pentru santaj in 2017.

Urmatorul mare benficiar al sumelor guvernamentale este Kanal D (Dogan Media International SA) – cu 7,5 milioane de lei, in timp ce Pro TV a primit 3,4 milioane lei.

Romania TV (Ridzone Computers), televiziunea fondata de Sebastian Ghita, fugit in Serbia, a primit 2 milioane de lei, iar trustul Digi24 a primit de la guvern 1,7 milioane de lei.

Mai mult despre: ,

Comentarii: