OBSESIA vietii lui Andreas Lubitz. Amintirile oamenilor care l-au cunoscut BINE

news

Andreas Lubitz visa inca din copilarie sa devina pilot. Prietenii si cunoscutii sai povestesc cum era pilotul in adolescenta, eforturile pe care le-a facut pentru a ajunge sa zboare.

Montabaur, landul Renania-Palatinat. Locul unde Andreas s-a nascut in decembrie 1987. Familia sa provine dintr-un lin sir de mesteri sticlari din Soxinia Inferioara. Tatal sau, in varsta de 53 de ani, este inginer la Vetropack, o firma elvetiana de ambalaje pentru sticla. Mama sa era profesoara de pian.

La gelateria La Galleria, de pe strada pietonala din orasul vechi, o vanzatoare si-l aminteste bine pe Lubitz. „A venit, iar, recent cu mama lui, la o inghetata. Un tip fermecator, intotdeauna zambea”, povesteste femeia.

Andreas-Lubitz

Prieten: „Din copilarie avea o obsesie. Sa devina pilot”

Un prieten din copilarie spune ca Lubitz era un baiat dragut si intelogent, dar cam monomaniac. „Tiny isi agatase pe peretii camerei modele de avion. Avea o obsesie: sa devina pilot”. La 14 ani, Lubitz lua cursuri de pilotaj la LSC Westerwald, un club aflat la patru kilometri de casa. „Dotat si pasionat”, el facea si zece zboruri pe zi, scrie Paris Match.

Dupa ce a terminat liceul, Andreas Lubitz a lucrat in vacanta de vara la Burger King-ul din oras. Acolo a intalnit-o pe o fosta colega, Kathrin Goldbach, cu care a devenit de nedespartit. „Lucrau impreuna si isi faceau bine treaba”, isi amintesc clientii locului. Tot salariul pe care il incasa, 400 de euro, ii cheltuia pentru orele de zbor.

Andreas-Lubitz-dressed-as-a-moose-pictured-in-2006

Apoi, Lubitz s-a apucat serios de studiu. S-a inscris la scoala de piloti Lufthansa din Bremen, iar apoi a urmat cursuri in Phoenix, Arizona, Statele Unite. In 2009, Autoritatea pentru Zboruri Civile din SUA l-a declarat „inapt de zbor”.
A luat atunci o pauza de 18 luni si s-a intors acasa, la Montabaur. El i-a povestit fostului sef de la Burger King ca „era prea stresat” si care are „nevoie de o pauza”. In 2010 si-a completat studiile la centrul Lufthansa din Phoenix, unde i s-a dat licenta de zbor, insa se mentiona pe document ca va fi doar copilot. Licenta nu ii permitea sa devina si capitan de aeronava.

In orice caz, el si-a atins obiectivul. Cu licenta in buzunar, a inceput sa isi caute de lucru in Germania. Situatia nu era prea buna, un pilot din zece era in somaj, insa Lubitz nu s-a dat batut. A acceptat pentru inceput sa lucreze ca steward, un job care i-a permis sa puna un picior in Lufthansa. Nu si-a facut prost calculele, astfel ca in septembrie 2013 a devenit copilot Germanwings, subsidiara low-cost a Lufthansa. Visul lui se implinise. Avea doar 25 de ani, galoanele de pilot si un venit de 65.000 de euro pe an.

Doi ani mai tarziu se incuia in cabina si indrepta avionul spre distrugere.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Comentarii: