Oprea anunta ca se intoarce in „politica mare” dupa ce a fost achitat in dosarul Gigina: „Am invins, a fost dosar politic”

politica

Gabriel Oprea a anuntat, miercuri, ca revine in „politica mare” dupa ce Curtea de Apel l-a achitat definitiv in cazul mortii politistului Bogdan Gigina.

„Am fost lovit, am fost doborat, am fost exclus, dar am invins, m-am ridicat si VOI REVENI IN POLITICA MARE”, a anuntat Oprea intr-un comunicat de presa.

“Acest dosar a fost inchis astazi, dupa aproape 8 ani lungi de procese, de acuzatii lipsite de orice fundament, de atacuri la persoana, la familie, ofense si umilinte aruncate public, sistematic, asupra unui om nevinovat.

8 ani in care nimeni nu a luat in seama adevarul, care trebuie sa primeze intotdeauna cand vine vorba de justitie, indiferent ca ne place sau nu ne place un om.

Paradoxal, intr-o tara democratica, am fost pus in situatia sa lupt pentru a-mi dovedi nevinovatia, sa ma apar de minciuna, de fals si de manipulare pentru o vina care nu exista.

Au fost, fara indoiala, dosare politice.

Avantul politic al partidului pe care l-am infiintat m-a transformat in tinta si s-a considerat ca trebuie sa fiu oprit, eliminat.

Am reprezentat UNPR in patru guverne, doua de dreapta, doua de stanga si, ca intotdeauna, am ales calea pe care am considerat-o corecta, chiar si atunci cand aceasta alegere a fost foarte grea. Sub steagul UNPR, mi-am facut datoria, cu onoare, in functiile de ministru al apararii nationale, ministru al afacerilor interne, vicepremier pentru securitate nationala si prim-ministru interimar.

Am fost alaturi de oamenii din sistemul de securitate nationala, am sprijinit puternic si concret acest domeniu. Sunt militar si fiu de militar si am actionat intotdeauna cu sufletul. Mi-am respectat, de fiecare data, cuvantul, chiar daca am platit pentru asta.

Partidul a ajuns sa numere 500.000 de membri si aveam ca tinta dublarea acestei cifre.

Un sondaj realizat de IRES, preluat de Realitatea TV, DC News, Adevarul etc., arata ca 45% din romani considerau ca activitatea mea in functia de premier interimar a fost una buna, iar 5%, ca a fost foarte buna. In acelasi timp, 48% considerau ca activitatea ca ministru si vicepremier a fost buna, iar 5% o cotau drept foarte buna. Astfel, in vara lui 2015, presedintele UNPR, se bucura de aprecierea a 50% dintre romani ca premier si de 53% ca vicepremier si ministru al afacerilor interne. In acelasi timp, partidul se afla la peste 12%. Asa stateau lucrurile in august 2015.

Apoi, in luna octombrie, o tragedie fara margini a spulberat viata unui politist si m-a aruncat intr-o valtoare in care nu aveam ce sa caut si care a schimbat totul.

Tot ce am construit pana in acea zi a fost uitat subit si am fost transformat, peste noapte, in “criminal”.

Nimic adevarat in acuzatiile absurde care mi-au fost aduse. Au fost dosare politice.

Dupa aparitia celui referitor la masina de serviciu, am solicitat ridicarea imunitatii parlamentare. In urma aparitiei dosarului referitor la accidentul rutier, am demisionat din Senat. Cred ca nu gresesc daca spun ca am fost singurul parlamentar din istoria moderna a Romaniei care a demisionat din functie in ciuda faptului ca primisem din partea colegilor senatori un vot favorabil. Am demisionat din toate functiile si m-am pus la dispozitia justitiei. Au fost 8 ani grei, dar am crezut cu toata forta ca adevarul invinge si am mers pe drumul meu, cu credinta in Dumnezeu.

Pentru o democratie sanatoasa, intr-un stat de drept care isi respecta cetatenii, este absolut obligatoriu ca justitia sa fie dreapta.

In sfarsit, justitia a facut dreptate.

Cred si astazi ca am ales calea corecta si mai cred ca noi toti trebuie sa avem incredere in justitia din Romania si in triumful adevarului.

Romanii au credinta in Dumnezeu si au cea mai mare incredere in Armata si in Biserica. Sa invatam sa iertam, sa ne iubim aproapele. Cu razboiul la granita, trebuie sa strangem randurile si sa fim uniti mai mult decat oricand. Nu este vreme de experimente sau de erori la nivelul statului, nu mai e timp sa gresim, sa invatam, ci este vremea specialistilor, a experientei, a performantei, este vremea deciziilor exclusiv corecte pentru tara. Condusa de patrioti, de oameni care isi iubesc tara, Romania are sansa sa mearga pe drumul corect.

Dumnezeu nu ne lasa niciodata si Binele invinge intotdeauna. Am fost lovit, am fost doborat, am fost exclus, dar am invins, m-am ridicat si VOI REVENI IN POLITICA MARE”, a transmis Gabriel Oprea dupa decizia instantei.

Citeste si: Tatal lui Bogdan Gigina, revoltat de achitarea lui Oprea: „Viata nu mai are niciun sens. Cand vin sarbatorile, acum cand vine Pastele, toata lumea asteapta copiii. Eu pe cine sa astept?”

Gabriel Oprea a fost trimis in judecata de DNA, in mai 2018, la Inalta Curte de Casatie si Justitie, insa dosarul acestuia s-a plimbat pe la mai multe instante din motive de procedura, la Judecatoria Sectorului 1 si apoi Tribunalul Bucuresti.

In dosar este judecat si Petre Mazilu, administratorul firmei General MPM Impex SRL, responsabil cu executia unei lucrari la instalatia subterana de gaze, care nu era semnalizata corespunzator la nivelul strazii.

„In seara de 20 octombrie 2015, agentul de politie Gigina Bogdan-Cosmin, in varsta de 28 de ani, a fost implicat intr-un accident de circulatie pe o strada din municipiul Bucuresti, in urma caruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrala, consecinta a unui traumatism cranio-cerebral si facial cu fractura craniana, leziuni care au cauzat decesul. La momentul producerii accidentului, victima Gigina Bogdan-Cosmin facea parte dintr-un dispozitiv de insotire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda in trafic autoturismul in care se afla ministrul. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa catre locuinta sa”, sustine DNA.

Motociclistul deschidea coloana oficiala si trebuia sa ajunga in intersectii inainte de restul coloanei, sa se asigure ca traficul este oprit, dupa care, in momentul apropierii restului coloanei, sa se deplaseze cu viteza sporita catre urmatoarea intersectie pentru a repeta acest proces. Dupa ce coloana a ajuns in intersectia strazii Stirbei Voda cu Calea Plevnei, politistul Gigina a accelerat catre urmatoarea intersectie, cea cu Splaiul Independentei, unde a intrat cu motocicleta intr-o groapa din carosabil, sapata de muncitorii firmei General MPM Impex SRL.

Conform DNA, accidentul rutier care a determinat decesul politistului Gigina s-a produs ca urmare a nerespectarii de catre Gabriel Oprea, Petre Mazilu si General MPM Impex SRL a dispozitiilor legale si a masurilor de prevedere pentru exercitarea unor activitati – activitatea de insotire a ministrului de catre politisti rutieri in cazul lui Oprea, respectiv activitatea de realizare a unor lucrari in carosabil in cazul firmei si administratorului acesteia.

„Concret, incepand cu preluarea, la inceputul anului 2014, a functiei de ministru al Afacerilor Interne, inculpatul Oprea Gabriel a dispus – cu incalcarea dispozitiilor legale privind insotirea demnitarilor de catre Politia Rutiera – insotirea sa permanenta de catre un dispozitiv de Politie Rutiera, iar din luna iunie 2015 a dispus ca din acest dispozitiv sa faca parte si un politist rutier motociclist. In acest mod, ministrul de Interne de la acea data, Oprea Gabriel, si-a conferit, in mod discretionar, ‘drepturi’ neprevazute de cadrul legal, ‘drepturi’ a caror exercitare a presupus punerea unor politisti rutieri in situatii de risc sporit si totodata a impus ca deplasarea echipajelor de Politie Rutiera sa se faca in regim de viteza sporita”, spuneau procurorii.

In opinia procurorilor, Gabriel Oprea i-a pus pe politistii rutieri care au executat aceasta actiune de insotire intr-o situatie permanenta de risc sporit, obligandu-i sa participe la o activitate ce avea un potential ridicat de producere a unor evenimente rutiere.

„Referitor la inculpatii Mazilu Petre si General MPM Impex SRL, a rezultat ca acestia, cu incalcarea dispozitiilor legale privind executarea semnalizarii rutiere, nu au luat masuri pentru instruirea angajatilor cu privire la modalitatea corecta de realizare a semnalizarii rutiere aferente lucrarilor executate pe partea carosabila si au pus la dispozitia angajatilor semne rutiere realizate artizanal, neconforme standardelor de siguranta, fapta care a avut ca urmare realizarea total necorespunzatoare a semnalizarii rutiere aferente unei lucrari executate pe strada Stirbei Voda din Bucuresti, in zona in care s-a produs accidentul”, mai sustineau procurorii.

Din probele administrate a rezultat ca cei trei inculpati au prevazut posibilitatea producerii unui accident rutier letal, insa au apreciat, fara temei, ca un astfel de rezultat nu se va produce. Anchetatorii au luat in calcul faptul ca, la momentul producerii accidentului, victima facea parte dintr-un dispozitiv de insotire a ministrului de Interne, circula cu o viteza de 84 km/h in conditii de vizibilitate redusa determinate de intuneric si ploaie, iar dinamica producerii accidentului si lipsa unor manevre de franare conduc la concluzia ca politistul nu a vazut obstacolele de pe carosabil.

„Fata de aceste elemente de fapt s-a verificat caracterul ilicit si culpabil al urmatoarelor actiuni care au dus la decesul victimei: prezenta victimei ca motociclist intr-o coloana oficiala; viteza de deplasare si neadaptarea acesteia la conditiile meteorologice; modalitatea deficitara de semnalizate a obstacolelor existente pe carosabil. Cu privire la primele doua cauze – prezenta victimei ca motociclist intr-o coloana oficiala, viteza de deplasare si neadaptarea acesteia la conditiile meteorologice – a rezultat ca aceste activitati au fost determinate si ca ii sunt imputabile inculpatului Oprea Gabriel”, explica DNA.

Potrivit procurorilor, Gabriel Oprea este cel care a impus, folosindu-se de ascendentul functiei sale si conferindu-si in mod discretionar drepturi neprevazute de cadrul legal ce reglementeaza insotirea demnitarilor, ca deplasarea sa se faca cu viteza foarte ridicata, ceea ce a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei.

„Cu privire la cea de a treia cauza a accidentului rutier, respectiv modalitatea deficitara de semnalizare a obstacolelor existente pe carosabil, a rezultat ca aceasta cauza a accidentului este imputabila societatii comerciale General MPM Impex SRL (care executa pe suprafata carosabila o lucrare la instalatia subterana de gaze naturale) si lui Mazilu Petre, administratorul societatii comerciale. A rezultat ca semnele de circulatie nu erau reflectorizante si ca erau amplasate la aproximativ 11,5 metri inainte de zona lucrarilor. Potrivit prevederilor legale, semnele de circulatie trebuiau sa fie reflectorizante. Obligatia de a asigura si folosi semnalizare reflectorizanta si de a o amplasa potrivit prevederilor normative in materie revine administratorului firmei General MPM Impex SRL Mazilu Petre”, preciza DNA.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: