PNL ii strica planul lui Liviu Dragnea de a scapa de puscarie cu ajutorul CCR: „Solicitam suspendarea procedurii de judecata”

politica

PNL a cerut vineri Curtii Constitutionale a Romaniei sa suspende procedura de judecata a cererii depuse de Florin Iordache, vicepresedinte al Camerei Deputatilor, in perioada in care il inlocuia pe Liviu Dragnea, considerand ca articolul din Regulament in temeiul caruia a fost inaintata cererea este in dezacord cu prevederile legii fundamentale. Motiv pentru care PNL a inaintat si o sesizare de neconstitutionalitate, cu acest subiect.

In perioada in care ii fusesera delegate atributiile de presedinte al Camerei Deputatilor, vicepresedintele Camerei Florin Iordache a sesizat Curtea Constitutionala in privinta unui conflict juridic de natura constitutionala intre Parlament si Inalta Curte de Casatie si Justitie in legatura cu completurile specializate. Practic, Iordache sustine ca la ICCJ nu exista un complet de trei judecatori specializat in judecarea infractiunilor de coruptie.

„PNL a solicitat astazi Curtii Constitutionale a Romaniei sa suspende procedura de judecata a cererii depuse de Florin Iordache, vicepresedinte al Camerei Deputatilor, in perioada in care il inlocuia pe seful lui de partid, devenind Presedinte al Camerei (Dosarul nr.642E/2019, cu termen la data de 10 aprilie 2019).

Motivul pentru care am inaintat aceasta cerere Curtii tine de faptul ca articolul din Regulament in temeiul caruia a fost inaintata cererea este in dezacord cu prevederile legii fundamentale. PNL a inaintat tot astazi CCR o sesizare de neconstitutionalitate, cu acest subiect”, anunta liderul deputatilor liberali, Raluca Turcan, conform careia „conflictul real este de fapt de natura penala si este intre condamnatul Liviu Dragnea si instantele care au indraznit sa dea sentinte impotriva lui”, iar adevaratii autori ai sesizarii sunt avocatii lui Liviu Dragnea.

Turcan afirma ca ca Regulamentul Camerei Deputatilor a permis acest lucru, printr-un articol al sau, art. 35 alin. (1)-(3) conform caruia Presedintele Camerei poate delega vicepresedintilor toate atributiile sale, inclusiv pe cele constitutionale.

„Prevederile articolului 35 incalca dispozitiile mai multor articole din Constitutie (art. 1 alin. (5), art. 64 alin. (1) si (2), art. 66 alin. (3), art. 89 alin. (1), art. 98 alin. (1), art. 146 lit. a), b), c) si e), art. 147 alin. (4)), care fac o distinctie clara intre atributiile si importanta pe care legea fundamentala o confera Presedintelui Camerei si cele ale vicepresedintilor. O lectura juridica atenta a acestor articole arata ca legea fundamentala impune anumite limite ale delegarii atributiilor dinspre Presedinte catre vicepresedinti si ca delegarea nu poate viza aspecte de natura constitutionala.

Rolul vicepresedintilor, asa cum este trasat in Constitutie, este de a acorda sprijin in exercitarea atributiilor de catre presedintele Camerei, de a asigura continuitatea conducerii functionale a Camerei, prin indeplinirea unor sarcini nominalizate de catre Biroul permanent. Atributiile constitutionale ale presedintelui Camerei nu pot fi exercitate decat de el insusi si nu pot fi incredintate altei persoane, fiindca el este ales prin votul majoritatii deputatilor prezenti, iar nu prin negociere politica. O delegare a acestor atributii ar trebui realizata doar cu acordul celor care l-au ales, respectiv plenul Camerei Deputatilor”, argumenteaza Raluca Turcan, citata de news.ro.

In opinia sa, lipsa unei limitari a delegarii in textul Regulamentului Camerei poate genera situatii aberante precum cea in care un vicepresedinte de Birou permanent, caruia presedintele Camerei i-a delegat in mod arbitrar atributiile sale constitutionale, ar putea deveni chiar si Presedintele interimar al Romaniei!.

„Mai mult, prevederile Regulamentului Camerei incalca Decizia Curtii Constitutionale nr. 45/1994, care a stabilit ca natura juridica a Regulamentului Camerei Deputatilor este aceea de hotarare care reglementeaza organizarea proprie si interna a Camerei, prevederile sale nu pot stabili drepturi si obligatii decat pentru deputati, precum si pentru autoritatile, demnitarii si functionarii publici, in functie de raporturile constitutionale pe care le au cu Camera”, sustine deputatul liberal.

Raluca Turcan precizeaza ca sesizarea PNL depusa la CCR explica pe larg viciile Regulamentului si caracterul sau neconstitutional si ca este insotita de solicitarea de a suspenda judecarea dosarului depus de Florin Iordache, pentru a afla mai intai daca el avea intr-adevar, conform Constitutiei, caderea sa depuna aceasta sesizare.

„Prin demersul nostru, cerem Curtii Constitutionale sa verifice constitutionalitatea acelui cadru legislativ care poate permite ca interesele de partid si solidaritatea de tip mafiot emblematice pentru PSD sa deturneze hotarari ale instantelor. Avem nevoie de o garantie ca legea din Romania este impotriva infractorilor si nu la mana infractorilor. Nu putem lasa institutii ale statului precum Camera Deputatilor sau Curtea Constitutionala sa fie folosite in actiunea de albire a dosarelor pesediste. Romania a depasit demult limita tolerantei fata de aceste abuzuri ale actualei puteri. Avem nevoie ca institutiile garant – cum este si Curtea Constitutionala – sa intervina pentru a spune stop coruptiei si ilegalitatilor devenite litera de lege in timpul guvernarii PSD”, explica Turcan.

Mai mult despre: ,


Comentarii: