“Unde sunt banii?”. PSD acuza guvernul ca a topit 73 de miliarde de euro

actualitate

Guvernarea PNL-PDL a aruncat tara in haos, austeritate si somaj. Este nevoie urgent de un plan coerent si sustenabil de masuri pentru redresarea economiei, scrie presedintele PSD, Marcel Ciolacu, pe Facebook.

”Cele mai negre previziuni s-au adeverit: NEGATIV – asta defineste Guvernarea PNL! Toate minciunile guvernarii PNL au fost spulberate de Standard&Poor’s care reconfirma, din pacate, ca Romania ramane acolo unde a bagat-o PNL – pe NEGATIV! Si cu perspectiva de inrautatire! Unde este mareata crestere economica in fapt inexistenta?! Unde sunt tonele de bani netipariti de la Bruxelles cu care PNL se impauneaza deja? Unde sunt investitiile straine care, de fapt, fug din Romania?! Niciunde! Singura performanta a PNL este viteza cu care indatoreaza Romania la dobanzi uriase: 1000 euro/secunda. In 7 luni au luat 80 de miliarde. Dar in economie au ajuns doar 3. UNDE SUNT BANII??”, se intreaba liderul social-democrat.

Agentia de rating Standard & Poor’s a reconfirmat vineri ratingul suveran aferent datoriei guvernamentale a Romaniei la BBB-/A-3 pentru datoria pe termen lung si scurt in moneda locala si valuta, precum si perspectiva negativa.

Standard & Poors anticipeaza o revenire treptata a economiei incepand de la mijlocul acestui an si o reluare consistenta a cresterii PIB din 2021, in jur de 4%.

Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, a declarat ca anuntul agentiei Standard & Poor’s reconfirma faptul ca masurile actualului Guvern pentru combaterea efectelor socio-economice ale crizei COVID-19 si asigurarea unor finante publice sustenabile au fost cele corecte in contextul global actual. PSD se astepta la o retrogradare a ratingului si era pregatit sa lanseze motiunea de cenzura.