externe

Prima tara din Europa in care transportul a devenit gratuit pe intregul sau teritoriu. In capitala se circula fara bilete de 5 ani

Estonia a devenit prima tara europeana care ofera transport gratuit cu autobuzul pe aproape intregul sau teritoriu, in speranta de a limita exodul rural si consumul de combustibili fosili, informeaza joi AFP.

„Exista numeroase orase si regiuni in Europa in care transportul in comun este gratuit, dar pana acum nu a existat un proiect de transport public gratuit la scara nationala”, a declarat Kadri Simson, titulara de la Ministerul Economiei si Infrastructurii din Estonia, citata de Agerpres.

In luna iulie, 11 din cele 15 comitate estoniene au lansat transportul gratuit cu autobuzul.

„Noi incercam sa animam regiunile rurale, sa oprim exodul spre orase”, a afirmat pentru AFP ministrul, subliniind ca programul respectiv este rezultatul discutiilor dintre guvernul central si regiuni.

„La nivelul unui comitat, transportul gratuit cu autobuzul are drept scop crearea de posibilitati pentru mobilitatea locuitorilor din mediul rural, pentru a le garanta accesul zilnic la servicii”, a precizat ea.

Parlamentul Estoniei a decis anul trecut limitarea consumului national de carburanti fosili astfel incat la orizontul anului 2030 acesta sa ramana la nivelul anului 2012.

„Aceasta inseamna ca trebuie sa gasim modalitati de a incuraja oamenii sa calatoreasca intr-un mod mai ecologic, de exemplu prin utilizarea transportului public”, a afirmat Kadri Simson, subliniind ca aceasta ar putea contribui la limitarea numarului de autoturisme particulare.

Din 2013, in Tallin autobuzele sunt gratuite. Primarul capitalei estone, Taavi Aas, insista asupra succesului proiectului, in pofida cresterii numarului de masini in oras.

Jumatate din cei care se servesc de transportul public la Tallin afirma ca au inceput sa recurga la transportul in comun mai des de cand acesta a devenit gratuit, potrivit unei anchete anuale privind nevoile cetatenilor realizata in 2017.

Cu toate acestea, criticii sunt ingrijorati de impactul potential negativ al transportului gratuit cu autobuzul asupra traficului feroviar.

Dar potrivit operatorului national Elron, numarul de pasageri pe calea ferata a crescut cu 8% in acest an.

„Principala intrebare este de a sti daca reteaua de autobuze la nivelul comitatului va sustine sau va concura cu trenurile si aceasta este valabil atat pentru liniile de autobuz gratuite, cat si pentru cele cu plata”, a apreciat Ronnie Kongo, directorul de vanzari si dezvoltare al Elron.

„Pe termen lung, traficul feroviar poate sa creasca si sa se dezvolte in zone unde numarul pasagerilor este in crestere”, a declarat el pentru AFP.

Urmareste-ne si pe:
AK-24

Share
Published by
AK-24

Recent Posts

Cum se castiga contracte de peste 1 milion euro cu primaria lui Piedone. Denumirea firmei norocoase contine numele nepotului lui Piedone

Intr-o plangere adresata DNA de catre un fost director din Primaria Sectorului 5, aflata in…

2 ore ago

Macron revine si subliniaza: „Nu exclud trimiterea de trupe occidentale in Ucraina. Ce securitate va mai exista pentru Romania, Moldova, Polonia daca Rusia va castiga in Ucraina?”

Presedintele francez Emmanuel Macron a reiterat posibilitatea trimiterii de trupe occidentale pe teren in Ucraina,…

42 de minute ago

Un nou atac devastator cu ATACMS lansat de Ucraina. Peste 100 de soldati rusi ar fi fost ucisi chiar pe poligonul de antrenament

Peste 100 de soldati rusi ar fi fost ucisi dupa ce un teren de antrenament…

60 de minute ago

Franta depaseste (din nou) Marea Britanie in cursa investitiilor straine, pe fondul incetinirii cresterii economice in Europa

Franta a ramas cea mai atractiva destinatie din Europa pentru investitiile straine directe in 2023,…

O oră ago

UE anunta un pachet de ajutor de 1 miliard de euro pentru Liban, in incercarea de a reduce fluxul de refugiati sirieni

Uniunea Europeana va oferi Libanului un ajutor financiar de 1 miliard de euro pe o…

O oră ago