Probleme pentru Sorin Grindeanu: angajatii TAROM ameninta ca niciun avion al companiei nu va mai zbura dupa data de 1 decembrie

news

avion, TAROM, Mircea Geoana, Luminita Odobescu, decolare, ratata, Otopeni

Membrii Sindicatului Unit TAROM (SUT) atentioneaza ca, incepand cu data de 1 decembrie, nu vor mai ridica niciun avion de la sol, daca nu va fi exceptata compania de la prevederile Legii 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare.

„In situatia in care TAROM nu va fi exceptata de la prevederile acestei Legi a „rusinii nationale” iar alte companii cu capital majoritar de stat, dar care nu lucreaza neaparat intr-o piata concurentiala vor fi exceptate, noi, membrii Sindicatului Unit TAROM (SUT), incepand cu 1 decembrie 2023, piloti, insotitori de bord, mecanici de aviatie, personal operativ de sol nu vom mai ridica niciun avion de la sol”, se mentioneaza intr-un comunicat al sindicatului.

In urma aparitiei „legii austeritatii”, Sindicatul Unit TAROM a depus un Memorandum la Guvern si la ministerul Transporturilor de exceptare a companiei de la prevederile acesteia.

„Constatam din presa, cu nesurprindere, ca inca o data domnul Grindeanu, ministru al Transporturilor, prin discutarea in Guvern a unui Memorandum de exceptare de la prevederile acestei legi a CFR Calatori, CFR Marfa si a Metrorex, a uitat de compania de aviatie TAROM. Dorim sa-l intrebam si pe aceasta cale, ca pe cea sindicala specificata de Legea 367/2022 nu doreste sa discute cu noi, de ce discrimineaza iar angajatii companiei TAROM? Activitatea din aviatie nu este interesanta pentru dumneavoastra domnule ministru?”, arata sindicalistii.

Ei subliniaza ca au semnalat in Memorandum ca prevederile Legii ar urma sa instituie conditii restrictive pentru TAROM, de natura sa puna compania in inferioritate concurentiala, deoarece vor conduce la crearea unui cadru de functionare necompetitiv in raport cu operatorii privati din domeniu, intr-un mediu concurential acerb si complet liberalizat in ceea ce priveste accesul pe piata serviciilor de transport aerian si politicile tarifare. De asemenea, vor determina limitarea dezvoltarii si adancirea unui deficit, deja existent, de personal specializat in cadrul companiei, impiedicand angajarea sau mentinerea personalului inalt specializat prin pachete salariale atractive in raport cu oferta din piata muncii si gestionarea flexibila a bugetului de salarii, in functie de necesitatile de operare, dar si de fluctuatiile manifestate pe piata muncii din domeniul aviatiei comerciale.

„Tinand cont ca TAROM este o intreprindere publica finantata integral din venituri proprii, care actioneaza intr-o piata concurentiala, in permanenta schimbare, restrictiile impuse prin prevederile Legii, care pot fi explicabile in cazul unor intreprinderi publice care actioneaza intr-o piata neconcurentiala, in mod evident, in cazul TAROM vor impiedica derularea eficienta a activitatilor economice.TAROM nu va putea deveni profitabila in aceste conditii concurentiale, in care operatorii aerieni privati concurenti, romani sau straini, nu trebuie sa faca fata unor conditii restrictive in gestionarea resurselor umane, materiale si tehnice, astfel ca se impune exceptarea Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane – TAROM S.A. de la aplicarea prevederilor prin care operatorul aerian national va fi pus in dezavantaj concurential, ca urmare a imposibilitatii de a asigura un regim de normalitate in vederea solutionarii operative a cerintelor pietei”, sustin sindicalistii.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: