Profesorii continua sa le ceara bani copiilor pentru „fondul clasei”. Sondaj, 51% dintre elevi spun ca li s-au cerut bani

news

burse de merit, reduse, an scolar 2024-2025, Ligia Deca

Mai mult de jumatate dintre copiii din comunitatile dezavantajate spun ca profesorii le cer bani pentru fondul clasei ca sa ia diverse materiale, releva un sondaj realizat de World Vision Romania, care aminteste ca Legea Educatiei si Constitutia prevad ca accesul la invatamant este gratuit si obligatoriu.

O treime dintre copii sustin ca, in clasa lor, profesorii discrimineaza elevii, in baza capacitatii intelectuale, aspectului fizic, religiei, imbracamintii sau dizabilitatii, in timp ce 45% spun ca sunt colegi care discrimineaza alti elevi.

Fundatia World Vision Romania anunta, intr-un comunicat transmis vineri Agerpres, demararea campaniei „Autoritati La Sat”, prin care incurajeaza politicienii si alti reprezentanti ai autoritatilor statului sa mearga in comunitatile vulnerabile, decidentii putand astfel sa identifice direct nevoile elevilor si apoi sa promoveze masuri prin care sa protejeze drepturile tuturor copiilor.

Campania este lansata in contextul in care pe 20 noiembrie se marcheaza Ziua Internationala a Drepturilor Copilului.

Prima vizita este realizata vineri de ministrul Ligia Deca, alaturi de Cristina Cuculas, secretar general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, Catalina Galer, consilier de stat in cadrul Administratiei Prezidentiale, europarlamentarul Dragos Pislaru, subprefectul de Bucuresti Jean Badea, inspectorul scolar de educatie permanenta si activitati extrascolare ISJ Ialomita, Gica Dinu, si inspectorul pentru management institutional la ISJ Ialomita, Ileana Buzea.

Oficialii vor vizita o scoala si un liceu din doua comunitati dezavantajate din judetul Ialomita, unde World Vision Romania implementeaza programul „Paine si Maine”, respectiv „Vreau in clasa a 9-a”, care au ca scop cresterea nivelului de bunastare al copiilor si reducerea abandonului scolar.

Potrivit sondajului realizat de World Vision, 52% dintre elevi mai sustin ca ei sau colegii lor au fost dati afara din clasa de catre profesori ca pedeapsa pentru un comportament pe care pedagogii l-au perceput ca deranjant sau deviant, iar 6 din 10 copii (59%) afirma ca nu primesc note mici drept pedeapsa.

Cercetarea mai releva ca 70% dintre copii afirma ca profesorii le cer sa aduca bani de acasa pentru culegeri si alte caiete speciale cu exercitii de lucru, iar 51% spun ca li se cer bani si pentru fondul clasei ca sa cumpere materiale pentru desfasurarea orelor – topuri de hartie si markere la bureti, creta.

Mai mult de patru din zece (43%) dintre elevii respondenti au aratat ca nu au fost consultati, anul trecut, nici macar o data de catre profesori referitor la predarea si evaluarea din clasa, in timp ce 28% spun ca li s-a cerut doar o singura data feedback in anul scolar trecut.

„Drepturile copilului, stipulate in Conventia ONU pentru Drepturile Copilului si alte acorduri internationale, cat si in legislatia nationala, sunt incalcate zi de zi in randul copiilor din Romania, situatia fiind cu atat mai grava in comunitatile vulnerabile”, se arata in comunicatul World Vision Romania.

Potrivit sondajului realizat de Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision Romania in randul a 659 de elevi din ciclul gimnazial si liceal, majoritatea din mediul rural sau din orase mici, unul din cinci copii, respectiv 21%, spune ca petrece zilnic, in medie, intre trei si patru ore pentru teme si alte activitati de invatare in afara programului scolar. Unul din zece adolescenti (14%) petrece chiar si mai mult de patru ore.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: