Proiectul faranoic al Gabrielei Firea este spulberat chiar de catre fondatorul PSD, Ion Iliescu: „Este o PROSTIE”

politica

Proiectul „Bucuresti – port la Dunare”, pe care Gabriela Firea vrea sa il repuna in practica, a fost desfiintat chiar de catre fondatorul partidului din care face parte primarul Capitalei, PSD. Ion Iliescu declara in urma cu trei ani ca proiectul este o „prostie”.

„Proiectul exista, numai ca a fost un proiect tampit, facut la indicatiile lui Ceausescu pentru navigatie. Sigur, Ceausescu era un analfabet si dadea subiectivitate acestui subiect. Vad ca-l reiau unii cu Canalul Dunare-Bucuresti, asta e o prostie“, spunea in urma cu trei ani Ion Iliescu, de profesie inginer hidrotehnist.

„Se vehiculeaza din nou Canalul Dunare-Bucuresti si au aparut tot felul de aberatii si legatura Bucurestiului cu Dunarea. Pai, Bucurestiul e la Dunare, exista doua porturi. Ce inseamna 60 km? Si in general, ca strategie, Bucurestiul ar trebui sa gandeasca o formula. Populatia Bucurestiului merge la final de saptamana spre munte la 100 si ceva de kilometri. De ce sa nu faca drumul de o ora pana la Dunare si dezvoltarea de facilitati pentru weekendul bucurestenilor? Ideea de canal… Ala nu e canal“, mai spunea Iliescu la aniversarea unui secol de la infiintarea primului Departament de Ape in Romania.

In opinia fostului presedinte al Romaniei, Canalul Dunare-Bucuresti reprezinta, de fapt, amenajarea cursului inferior al Argesului in cinci trepte, ceea ce ar duce in cativa ani la colmatarea in aval, in conditiile in care raurile transporta materiale solide.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat ca vrea ca municipalitatea sa preia dezvoltarea proiectului „Bucuresti – port la Dunare” urmand sa fie realizate studiile de fezabilitate si sa fie atrase fonduri europene astfel ca Bucurestiul sa aiba cale navigabila printr-un canal care sa conecteze raul Dambovita la fluviul Dunarea.

„Vreau sa continuam acest proiect, sa preluam responsabilitatea realizarii lucrarilor in Bucuresti, iar investitia sa devina o prioritate pentru Capitala. Dupa discutiile pe care le vom avea cu reprezentantii unitatilor administrativ – teritoriale responsabile, si dupa intocmirea documentatiei necesare vom putea demara procedurile pentru obtinerea cofinantarii proiectului din fonduri UE. Avem deja sprijinul Comisarului European, Corina Cretu pentru realizarea acestui proiect important”, a declarat Primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Discutiile despre reluarea proiectului au fost initiate intr-o sedinta la care au participat cei care au realizat studiul de fezabilitate din 2012 si 2013 si angajatii fostului Institut de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene, autorii proiectului realizat inainte de 1989.

In cadrul analizei facute de Primaria Municipiului Bucuresti s-a aratat ca, pentru realizarea proiectului, este necesara si implicarea autoritatilor locale care ar putea beneficia de avantajele acestei investitii, respectiv cele din judetele Giurgiu, Ilfov si Calarasi, dar si autoritatile centrale cu responsabilitati in acest sens, respectiv Ministerul Transporturilor, Ministerul Energiei si Ministerul Dezvoltarii.

„La randul sau, Directorul IPTANA, Cornel Martincu a explicat ca investitia a fost realizata pana in anii 1990 in procent de aproximativ 70 la suta. Din cauza stagnarii si abandonarii acestor lucrari, in prezent, lucrarile s-au degradat sau au fost distruse in buna masura, stadiul de realizare, in prezent, fiind de 50 la suta”, arata Primaria Capitalei care mai adauga faptul ca, valoarea investitiei deja realizate este de aproximativ un miliard de euro.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: