Proteste la Atena, Salonic si Larissa dupa accidentul feroviar. „Reteaua feroviara este problematica, cu personal epuizat si prost platit. Seful de gara arestat nu ar trebui sa plateasca pretul pentru un intreg sistem bolnav”

externe

Mai multe proteste au izbucnit in Grecia, miercuri seara, din cauza accidentului feroviar care a ucis 43 de persoane, multi considerandu-l ca fiind previzibil, in conditiile in care caile ferate din tara se afla intr-o situatie deplorabila, potrivit BBC.

La Atena au avut loc ciocniri cu politia in fata sediului Hellenic Train, compania responsabila de intretinerea cailor ferate din Grecia, politistii folosind gaze lacrimogene pentru a dispersa protestatarii care au aruncat cu pietre si au aprins focuri pe strazi.

Proteste au avut loc si in Salonic si in orasul Larissa, in apropiere de locul unde s-a petrecut dezastrul.
Guvernul a spus ca o ancheta independenta va face dreptate.

Trei zile de doliu national au fost declarate in toata tara.

Prim-ministrul Kyriakos Mitsotakis a declarat ca „eroarea umana tragica” este de vina pentru dezastru. Seful de gara din Larissa a fost acuzat de ucidere din culpa din neglijenta. Acesta a negat orice fapta gresita, punand accidentul pe seama unei defectiuni tehnice.

Membrii sindicatului feroviar cred ca sistemele de siguranta nu functionau corect, ei avertizand repetat asupra acestui lucru in ultimii ani.

In semn de protest si doliu, lucratorii feroviari planuiesc sa faca greva joi pentru ceea ce ei spun ca este neglijarea oficiala a cailor ferate.

„Durerea s-a transformat in furie pentru zecile de colegi si concetateni morti si raniti. Lipsa de respect aratata de-a lungul anilor de guverne fata de caile ferate grecesti a dus la acest rezultat tragic”, a declarat sindicatul muncitorilor intr-un comunicat care anunta greva.

Ministrul Transporturilor Kostas Karamanlis a demisionat din cauza dezastrului, spunand ca isi va asuma responsabilitatea pentru „esecul de lunga durata” al autoritatilor de a repara un sistem feroviar despre care a spus ca nu este la nivelul secolul 21.

In fata unuia dintre spitalele in care erau aduse cadavrele victimelor accidentului de tren, a fost atarnat un banner care sustinea ca orice defectiuni ale sistemului vor fi acoperite in ancheta oficiala aflata acum in desfasurare.

La o veghe tacuta din Larissa, miercuri, pentru a comemora victimele incidentului, un demonstrant a spus ca a simtit ca dezastrul a fost doar o chestiune de timp.

„Reteaua feroviara este problematica, cu personal epuizat si prost platit. Seful de gara arestat nu ar trebui sa plateasca pretul pentru un intreg sistem bolnav”, a declarat Nikos Savva, student la medicina din Cipru, pentru agentia de presa AFP.

„Este un accident inadmisibil. Cunoastem aceasta situatie de 30 de ani”, a declarat pentru AFP un medic din Larissa, Costas Bargiotas.

Familiile celor decedati au ajuns la un spital din apropiere pentru a oferi mostre de ADN, astfel incat victimele sa poata fi identificate. Dar acesta va deveni un proces din ce in ce mai dificil, pe masura ce se vor recupera mai multe ramasite ale celor care se aflau in partea din fata a trenului de pasageri si care au suportat toata forta coliziunii frontale si a incendiului care a urmat.

Purtatorul de cuvant al pompierilor, Vassilis Varthakogiannis, a declarat ca temperaturile in interiorul primului vagon au ajuns la 1.300 C, ceea ce a facut „dificila identificarea persoanelor care se aflau inauntru”.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: , ,

Comentarii: