Raspuns halucinant al CFR Calatori – Cum explica lipsa aerului conditionat si caldura bolnavicioasa din trenuri

news

CFR Calatori ofera un raspuns halucinant unei jurnaliste care a facut, in urma cu o luna jumatate, o sesizare prin care reclama ca in vagoane nu exista, in plin val de canicula, aer conditionat.

Intr-un raspuns extrem de scortos, CFR calatori i-a raspuns ca instalatiile de climatizare n-au fost proiectate sa reziste la temperaturi atat de mari. In plus, in raspunsul primit de Ani Sandu, CFR admite ca foarte mult trenuri au aceasta problema.

Iata raspunsul integral, postat de jurnalista Ani Sandu.

„Referitor la petitia dumneavoastra adresata la SNTFC „CFR Calatori” SA spre solutionare, va comunicam ca aceasta raspunde in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, aprobate cu modificari prin Legea nr. 233/2002.

Din verificarea evidentelor specifice rezulta ca trenul IR 1590 din data de 24.06.2017, care a circulat pe distanta Drobeta Turnu Severin – Bucuresti Nord, a fost expediat din statia Drobeta Turnu Severin, avand in compunere un numar de 5 vagoane clasa, dotate constructiv cu instalatie de climatizare.

In zilele cu temperaturi caniculare, in timpul stationarii in grupele tehnice de pregatire, precum si pe liniile de garare ale statiilor de expediere, agregatele instalatiei de climatizare de pe vagoane, aflate direct in soare, ajung la o temperatura de cca.+50gr.C, ceea ce conduce, firesc,la inhibarea comenzilor electronice de pornire (proiectate pentru max.35gr.C). Prin urmare, pe timp de vara, cu soare, exista cazuri (situatia trenului IR1590 din 24 si 25.06.2017, plecare in jurul orei 14.30, din statia Drobeta Turnu Severin, dupa o stationare de cca. 3 ore) in care garniturile de tren sunt expediate din statiile de indrumare, cu o temperatura ridicata la interior, ulterior, in parcurs, pe fondul ventilarii naturale a agregatelor instalatiei de clima de sub vagon existand conditii pentru repunerea in functiune a climatizarii.

Instalatiile de climatizare din dotarea vagoanelor de calatori au fost proiectate sa functioneze pentru o temperatura exterioara cuprinsa in intervalul (-32 gr.C / +40 gr.C), interval de temperatura stabilit de normele tehnice internationale, corespunzator zonei a II-a climatice a Europei, in care tara noastra a fost incadrata, alaturi de Ungaria, Austria, Germania.

In conditiile unei zile cu temperaturi anuntate de Institutul National de Meteorologie de +35 gr.C, exista situatii in care cu toate eforturile depuse pentru intretinere in exploatare, sunt vagoane la care instalatiile de climatizare functioneaza cu un randament necorespunzator sau intra in mod automat in regim de functionare ventilatie.
Din constructie, pentru a nu deregla functionarea senzorilor electronici care furnizeaza informatii calculatorului de comanda al instalatiilor de clima, vagoanele de acest tip nu sunt prevazute decat cu un numar redus de ferestre care se pot deschide.

Din cauza situatiei financiare dificile, respectiv a resurselor limitate investite de catre statul roman in activitatea de intretinere si reparatii material rulant de cale ferata, CFR Calatori SA se confrunta la aceasta data cu un numar mare de vagoane la care apar defectiuni tehnice in parcurs, defectiuni de natura sa afecteze confortul calatorilor.

In masura in care vor fi gasite solutiile financiare necesare achizitionarii de vagoane noi in trenurile de calatori, constructia acestora se va face in functie de noile conditii climatologice.

In ultimii 7 ani, statul roman nu a putut aloca nici un fel de fonduri financiare pentru achizitia de material rulant de cale ferata nou sau modernizarea celui existent.

Conform Ordinului nr. 723/2015 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului transporturilor si infrastructurii nr. 153/2011, privind modificarea si completarea Regulamentului pentru circulatia trenurilor si manevra vehiculelor feroviare – nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.816/2005 si pentru definirea trenurilor de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori, la trenurile interregio serviciul de climatizare la vagoanele de clasa 2, are caracter optional.

Referitor la comportamentul personalului de tren, va informam ca activitate acestuia va fi monitorizata permanent
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, multumim pentru cele sesizate si va aducem la cunostinta pe aceasta cale ca Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori ‘‘CFR Calatori ’’ SA este receptiva la sugestiile si reclamatiile formulate de catre publicul calator pe care il deserveste si intreprinde in permanenta masuri in vederea imbunatatirii calitatilor serviciilor oferite, inclusiv cele legate de confortul asigurat in trenuri pentru publicul calator”.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

 

 

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: