Reactie viguroasa fata de „manipularile si intoxicarile de la Romania TV”. Stire RTV: „Iohannis – Soros, planul pentru putere: presedintele recunoaste tot”

news

ActiveWatch cere membrilor Consiliului National al Audiovizualului „sa ia masuri urgente si ferme fata de maniera in care postul Romania TV a ales sa mediatizeze desfasurarea campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016”. Romania TV este acuzat de „intoxicari si manipulari”.

Potrivit unui comunicat al ActiveWatch, „pe durata campaniei electorale, postul Romania TV si-a asumat rolul de tribuna oficiala pentru Partidul Romania Unita (PRU) si a transformat in stiri si subiecte de dezbatere mesajele si temele de campanie ale candidatilor PRU, fara sa ofere opinii alternative. De tratament favorabil au beneficiat si candidatii PSD, PMP si ALDE, contribuind astfel la formarea unor curente de opinie dominante din care lipseau opiniile adverse”.

„Intreaga agenda editoriala a postului a fost distorsionata in sensul inducerii catre public a senzatiei de pericol iminent, subiectele de interes public fiind tratate tendentios si manipulator. Timp de o luna, speculatiile, procesele de intentie si declaratiile politice, de campanie, au fost prezentate de jurnalistii si moderatorii Romania TV ca fiind dezvaluiri si exclusivitati. Publicul a fost indus in eroare prin titluri trunchiate si senzationaliste, iar sursele oficiale (altele decat Facebook sau candidatii favorizati de postul TV) au lipsit aproape cu desavarsire. Moderatorii au contribuit la escaladarea situatiilor conflictuale din platou, fie prin participare directa, fie prin incurajare tacita a replicilor dure dintre participanti”, se mai afirma in comunicat.

ActiveWarch prezinta si cateva dintre titlurile afisate de Romania TV in timpul campaniei electorale.

„Alerta dupa alegeri: Soros scoate in strada tinerii frumosi si liberi” (Editia de seara, 14 noiembrie)

„Iohannis – Soros, planul pentru putere: presedintele recunoaste tot” (Romania la raport, 15 noiembrie)

„Decizie criminala luata de tehnocrati. Ruleta cu viata romanilor” (Romania la raport, 17 noiembrie)

„Cine vrea saracirea romanilor, planul de panicare a populatiei” (Editie speciala, 18 noiembrie)

„Tehnocratii, mana-n mana cu Iohannistii pentru puterea totala” (Editie speciala, 18 noiembrie)

„Fraudarea alegerilor – ce manevra se pregateste pe axa Ciolos – Iohannis” sau „Planul pervers al tehnocratilor cu salariile inainte de alegeri” (Romania la raport, 21 noiembrie),

„Ultimele tunuri ale tehnocratilor, jaf si umilinta pentru romani” (Ultima ora, 24 noiembrie”),

„Ce revolte pregateste Soros in timpul formarii guvernului” (Romania la raport, 5 decembrie)

„Cum instiga candidatii lui Soros la ruperea Romaniei” (Romania la raport, 7 decembrie)

„Comportamentul editorial al postului Romania TV ca fiind iresponsabil si abuziv in raport cu drepturile si libertatile de care se bucura institutiile mass-media. Facem un apel ferm catre membrii Consiliului sa-si asume mandatele publice si sa trateze cu intransigenta abuzul de si abuzul asupra unor drepturi fundamentale, precum cel la libera exprimare. Consideram ca, intr-o democratie sanatoasa, posturile de televiziune nu pot fi candidati si nici nu pot castiga alegeri, asa cum s-a intamplat in cazul OTV – PPDD, in legislatura trecuta”, concluzioneaza ActiveWatch.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Comentarii: