Interzicerea tarifelor dinamice la Uber si Bolt. Ordonanta de urgenta este in dezbatere publica, reactie dura a companiilor de ridesharing

news

Legea transportului alternativ va fi modificata prin ordonanta de urgenta dupa recentele proteste ale taximetristilor. Tarifele dinamice care permit schimbarea costului unei curse in functie de ora, aglomeratie sau alti parametri, vor fi interzise. In plus, soferii care fac transport alternativ vor obtine mai greu autorizatiile. Noile reguli sunt criticate de reprezentantii firmelor de ridesharing, iar taximetristii, desi sustin modificarile, nu cred ca vor fi aprobate, conform TVR Info.

Prin proiectul de ordonanta de urgenta pus in dezbatere publica de Ministerul Transporturilor, guvernul intentioneaza sa impuna acelasi reguli pentru soferii din ridesharing, cat si pentru taximetristi.

Proiectul propune un numar egal de licente de taxi si autorizatii pentru transport alternativ, eliminarea tariful dinamic, dar si obligatia ca masinile sa nu fie mai vechi de 10 ani. Proiectul prevede si introducerea aceluiasi tip de aparatura de taxare ca in cazul taxiurilor.

De asemenea, firmele care fac transport alternativ ar urma sa fie obligate sa detina autoturismele in patrimoniul propriu. Se vor elimina astfel contractele de comodat, care se practica acum, pentru a creste siguranta in trafic si a clientilor, se arata in proiectul de ordonanta de urgenta.

Pana acum, prevederile legii transportului alternativ au fost diferite de ceea ce prevede legea taximetriei.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O.T.A.R.) sustine principiul impozitarii si fiscalizarii oricarei activitati desfasurate pe teritoriul Romaniei, subliniind ca este esential sa existe aceeasi abordare pentru taximetrie si pentru transportul alternativ. Organizatia evidentiaza ca nu are obiectii impotriva platformelor digitale, ci isi exprima preocuparea pentru aplicarea unor reguli echitabile in domeniul transportului de persoane.

„Asta ar inseamna eliminarea din piata a serviciilor de transport alternativ”

Nu aceeasi parere o impartasesc si reprezentantii firmelor de transport alternativ. Acestia sustin ca daca modificarile ar fi legiferate, ar fi practic scosi de pe piata.

Catalin Codreanu, presedintele „Coalitiei pentru Economia Digitala”: „Speram ca aceasta propunere va ramane o propunere din partea Ministerului Transporturilor. Speram ca Guvernul nu va obliga trei milioane de utilizatori sa mearga numai cu taxiul. In acelasi timp, daca serviciile taximetrie ar fi avut un real succes in piata nu s-ar fi ajuns aici si consideram ca energia pe care taximetristii o consuma ar trebui sa o consume pentru a-si modifica propria legislatie astfel incat sa vina la zi cu tehnologiile moderne din ziua de astazi. Daca ar fi aprobat un asemnea proiect, asta ar inseamna eliminarea din piata a serviciilor de transport alternativ.”

Pana la aceasta ora, reprezentantii Ministerului Transporturilor nu au oferit un punct de vedere pe proiectul Ordonantei de Urgenta. In domeniul transportului alternativ lucreaza in jur de 50.000 de soferi.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: