Robotii umanoizi din depozitele Amazon vor costa doar 3 dolari pe ora pentru operare. Acest lucru nu linisteste temerile muncitorilor de a fi inlocuiti, in ciuda asigurarilor date de companie

externe

digit, amazon

Amazon a inceput recent sa testeze un nou robot in operatiunile sale de depozitare – faceti cunostinta cu Digit, un robot umanoid biped cu trunchi turcoaz si ochi zambitori, relateaza Business Insider.

Proiectat de Agility Robotics, Digit este doar cel mai recent dintr-o serie de roboti de depozit pe care compania i-a introdus in ultimii ani. Cu toate acestea, majoritatea celorlalti roboti de depozit au avut forma unor carucioare sau brate robotizate, nu umanoizi precum Digit.

Digit costa intre 10 si 12 dolari pe ora pentru a fi operat in acest moment, pe baza pretului de dezvoltare si a duratei de viata, dar compania preconizeaza ca acest cost va scadea la 2 sau 3 dolari pe ora, plus costurile generale de software, pe masura ce productia creste, a declarat directorul general al Agility Robotics, Damion Shelton, pentru Bloomberg.

Aspectul asemanator cu cel uman al lui Digit probabil ca nu va linisti temerile lucratorilor ingrijorati ca vor fi inlocuiti in cele din urma, dar Amazon spune ca Digit este conceput pentru a „lucra in colaborare” cu angajatii, nu pentru a-i inlocui.

Amazon isi construieste de ani de zile flota de roboti. Avea 45.000 de roboti in 20 de centre in 2017, a relatat anterior Insider, iar acum spune ca are „750.000 de roboti care lucreaza in colaborare cu angajatii nostri”.

Spre deosebire de ceilalti roboti de depozit ai companiei, Amazon spune ca Digit este mai bine conceput pentru a functiona in spatii destinate oamenilor.

„Digit poate sa se deplaseze, sa apuce si sa manipuleze articole in spatiile si colturile depozitelor in moduri inedite”, a precizat Amazon intr-un anunt pe site-ul sau. „Utilizarea noastra initiala pentru aceasta tehnologie va fi aceea de a ajuta angajatii la reciclarea cutiilor, un proces extrem de repetitiv de ridicare si mutare a cutiilor goale”, se mai arata in anunt.

Amazon si-a promovat adesea robotii ca modalitate de a imbunatati siguranta si experienta angajatilor.

„Suntem pasionati de tehnologia care face ca experienta de lucru a angajatilor nostri sa fie mai sigura, mai usoara si mai putin repetitiva”, afirma Amazon pe site-ul sau. „Procedand astfel, le oferim angajatilor nostri timpul si oportunitatea de a face un pas inapoi, de a privi modul in care comenzile se deplaseaza prin site-urile noastre si de a gasi noi modalitati de a ne servi clientii”, se mai spune in comunicat.

Dar, pe masura ce compania isi construieste flota de roboti, este imposibil sa ignoram elefantul din camera: Compania face acest lucru pentru a reduce in cele din urma dependenta de forta de munca umana?

Muncitorii erau deja ingrijorati atunci cand robotul cu brat Sparrow a fost lansat anul trecut – un lucrator din depozit a declarat pentru Insider ca „imi va lua locul de munca” dupa ce a citit descrierea robotului de catre Amazon.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: