Tabloidul german Bild intentioneaza sa inlocuiasca o serie de angajati cu inteligenta artificiala

externe

inteligenta artificiala,

Tabloidul german Bild, cel mai vandut ziar din Europa, intentioneaza sa inlocuiasca o serie de posturi editoriale cu inteligenta artificiala, ca parte a unui program de reducere a costurilor cu 100 de milioane de euro, a anuntat conducerea ziarului intr-un e-mail transmis angajatilor, potrivit The Guardian.

Ziarul isi reorganizeaza, de asemenea, activitatea regionala intr-o miscare care se estimeaza ca va duce la sute de concedieri.

Ziarul „s-ar desparti, din pacate, de colegii care au sarcini care in lumea digitala sunt indeplinite de IA si/sau procese automate”, a declarat proprietarul Axel Springer SE, cel mai mare editor media din Europa.

Potrivit e-mailului, vazut de ziarul rival Frankfurter Allgemeine (FAZ), rolurile „redactorilor, personalului de productie tiparita, subeditorilor, corectorilor si editorilor foto nu vor mai fi asa cum sunt astazi”.

Mesajul urmeaza unui anunt din februarie facut de directorul executiv, Mathias Dopfner, ca editorul urma sa fie o „companie de media pur digitala”. Instrumentele IA, cum ar fi ChatGPT, ar putea „face jurnalismul independent mai bun decat a fost vreodata – sau il pot inlocui”, a spus el.

El a prezis ca IA va fi in curand mai buna la „agregarea informatiilor” decat jurnalistii umani si a spus ca doar editorii care au creat „cel mai bun continut original” – cum ar fi jurnalismul de investigatie si comentariile originale – vor supravietui.

Bild nu a avut o estimare imediata a numarului de locuri de munca care ar putea fi pierdute in cele din urma din cauza IA.

Springer nu este primul editor interesat de inteligenta artificiala. BuzzFeed a anuntat anul acesta ca isi propune sa foloseasca IA pentru a „imbunatati” continutul si chestionarele online, in timp ce Daily Mirror si Daily Express din Marea Britanie exploreaza si utilizarea inteligentei artificiale.

Instrumentele IA, cum ar fi ChatGPT, pot genera texte extrem de sofisticate in urma unor solicitari simple ale utilizatorului, producand orice, de la eseuri si cereri de angajare la poezii si opere de fictiune, dar raspunsurile sale sunt uneori inexacte sau chiar fabricate.

Men’s Journal si site-ul tehnologic Cnet au folosit, de asemenea, inteligenta artificiala pentru a genera articole verificate ulterior pentru exactitate de catre editorii umani – desi Cnet a recunoscut in ianuarie ca proiectul avea limitari si ca mai mult de jumatate dintre articole trebuiau corectate.

In aprilie, editorii revistei saptamanale germane Die Aktuelle si-au demis editorul si si-au cerut scuze familiei lui Michael Schumacher, dupa ce aceasta a sustinut un „interviu” cu legenda Formulei 1, care fusese in intregime generat de IA.

Bild a spus ca va urmari sa evite concedierile fortate acolo unde este posibil, dar cauta sa reduca salariile editoriale sau aproximativ 200 de locuri de munca, a spus FAZ, ziarul urmand sa reduca si numarul de editii regionale pe care le tipareste, de la 18 la 12.

E-mailul a fost semnat de patru directori ai ziarului, inclusiv editorii-sefi Marion Horn si Robert Schneider, a spus FAZ. Masuri similare ar putea fi asteptate in cele din urma la cotidianul emblematic al grupului Springer, Die Welt.

Dopfner a intreprins deja schimbari radicale de personal la tabloid, unde vanzarile au scazut de la 4,5 milioane de exemplare acum 20 de ani la putin peste 1 milion anul trecut, in incercarea de a inversa o performanta financiara dezamagitoare si de a-si reveni in urma unui sir de scandaluri.

Influentul cotidian, ale carui reportaje bazate pe senzational, extrem de politizate, sunt adesea comparate cu cele ale tabloidului The Sun din Marea Britanie, a fost fortat sa-l concedieze pe fostul sau editor Julian Reichelt, pe fondul acuzatiilor ca a incercat sa acopere comportamentul sexual inadecvat si agresiunea.

La inceputul acestui an, Dopfner a trebuit sa-si ceara scuze, dupa ce textele aparute in presa au dezvaluit ca a incercat sa foloseasca Bild pentru a influenta ultimele alegeri din Germania si l-a alimentat cu opiniile sale personale, atacand activismul impotriva schimbarilor climatice, masurile Covid si pe fostul cancelar Angela Merkel.

Asociatia Jurnalistilor din Germania (DJV) a criticat planurile lui Springer, avertizand ca reducerea locurilor de munca la Bild ar „sacrifica gasca cu ouale de aur a grupului”. Miscarea a fost „nu doar antisociala fata de angajati, ci si extrem de stupida din punct de vedere economic”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: