Taylor Swift face un munte de bani in Singapore. Statele vecine sunt invidioase ca Singapore a cumparat exclusivitatea pentru turneul ei in Asia de Sud Est

externe

Taylor Swift

Taylor Swift nu este doar o alta celebritate aflata intr-un turneu mondial – ea stimuleaza literalmente economiile, relateaza Busines Insider.

Impactul ei este atat de mare incat Singapore a platit aproape 3 milioane de dolari pentru fiecare spectacol, incheind un contract de exclusivitate cu ea pentru etapa din Asia de Sud-Est a turneului sau Eras Tour, a declarat Srettha Thavisin, prim-ministrul Thailandei, la un forum de afaceri la 16 februarie.

Autoritatile din Singapore au confirmat ca autoritatea din turism a platit o subventie pentru a sprijini evenimentul lui Swift, dar au refuzat sa comenteze detaliile acordului pentru Business Insider. Edwin Tong, ministrul culturii din Singapore, a declarat pentru publicatia locala Mothership  ca valoarea subventiei acordate „nu este ceea ce se speculeaza online”.

„Este posibil sa genereze beneficii semnificative pentru economia din Singapore, in special pentru activitatile turistice, cum ar fi ospitalitatea, comertul cu amanuntul si calatoriile, asa cum s-a intamplat si in alte orase in care Taylor Swift a cantat”, se arata intr-o declaratie comuna a Ministerului Culturii si Autoritatii pentru turism din Singapore.

Swift are programate sase spectacole in Singapore intre 2 si 9 martie. Au fost vandute peste 300.000 de bilete.

Dar nu este vorba doar de bani.

Mega concerte precum cel al lui Swift ajuta la construirea imaginii orasului Singapore ca un loc distractiv de vizitat, mai degraba decat doar un loc unde se fac afaceri si se organizeaza evenimente comerciale, au declarat expertii.

La urma urmei, Singapore nu este cunoscut ca fiind cea mai interesanta destinatie turistica.

„Muzica live a unora dintre cele mai mari nume din industrie marcheaza o usoara schimbare a atractivitatii Singapore ca destinatie turistica”, a scris Yun Liu, economist la HSBC.

Dupa cum a declarat Tong, ministrul culturii din Singapore, pentru Mothership, orasul-stat priveste „dincolo de impactul economic”.

„O privim din perspectiva construirii imaginii orasului Singapore drept centru cultural, care are o valoare strategica puternica pentru noi”, a declarat Tong pentru publicatie.

„Astfel de concerte ne ajuta sa ne punem in topul preferintelor turistilor si sa ne pozitionam ca o destinatie de lux care justifica costul premium”, a declarat pentru BI Kevin Cheong, managing partner al Syntegrate, o companie de consultanta pentru dezvoltarea destinatiilor si a turismului.

Oriunde merge turneul lui Swift, urmeaza un impuls in cheltuielile legate de turism. Aceasta se vede de la bilete de avion si cazare la mancare si bautura.

Singapore nu face exceptie.

Concertele sustinute de Swift in Singapore ar putea contribui cu pana la 500 de milioane de dolari singaporezi, adica 372 de milioane de dolari, la incasarile din turism.

Cum guvernul din Singapore percepe o taxa de 9% pe toate bunurile si serviciile, o parte din cheltuielile turistilor se duc si in visteria nationala.

„Merge la intregul ecosistem”, a spus Cheong. Obtinerea accesului exclusiv la Swift a fost o miscare inteligenta pe termen scurt din partea guvernului din Singapore, a declarat Cheong.

Vecinii bogatului oras-stat iau act de acest lucru si nu toti sunt fericiti.

Masura luata de Singapore de a acorda o subventie pentru aparitiile lui Swift in orasul-stat se face „in detrimentul tarilor vecine, care nu si-au putut atrage proprii spectatori straini la concerte iar fanii cantaretei au trebuit sa mearga in Singapore”, a declarat joi Joey Salceda, un deputat filipinez, pentru Philippine Star.

Srettha, prim-ministrul thailandez, a spus ca tara sa ar fi putut sa cheltuiasca si ea niste bani pentru a aduce spectacolul lui Swift.

„Daca as fi stiut acest lucru, as fi adus spectacolele in Thailanda”, a spus Srettha, potrivit Bangkok Post, referindu-se la subventia acordata de Singapore pentru concertul lui Swift.

Aceeasi atitudine pare sa se extinda si in Indonezia, ministrul turismului, Sandiaga Salahuddin Uno, declarand pentru Bloomberg TV ca tara are nevoie de astfel de concerte pentru impulsionarea turismului si ca ia in considerare mai multe stimulente pentru mega-evenimente precum concertele.

Totusi, subventiile masive pentru performanta nu pot fi solutia pe termen lung a Singapore pentru a stimula turismul, a declarat Cheong.

El a spus ca masura pe termen lung, mai sustenabila, este de a face Singapore atat de atragator incat turistii si artistii sa vina pentru evenimentele lor de mare anvergura chiar si fara subventii.

„Trebuie sa fie la fel de atractiv ca Las Vegas”, a adaugat el.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: