Un cunoscut ONG solicita ca Romania TV sa fie inchisa, la fel ca OTV: „Iata cinci motive indestulatoare”. Ciolos este indemnat sa actioneze

news

Presedintele organizatiei „Romania curata”, Alina Mungiu-Pippidi, solicita ca postul de televiziune Romania TV sa fie inchis de CNA. Ea ii cere si lui Dacian Ciolos, „imediat dupa ce revine un simplu particular”, sa actioneze in judecata acest post de televiziune.

Pippidi a enumerat cinci motive „indestulatoare” care pot determina inchiderea acestui post.

„1. Romania TV nu a fost niciodata in legalitate, ea a emis mai intii si a facut rost pe sest de licenta dupa aceea. Existenta ei s-a bazat pe tipicul furt de identitate din statul roman, unde proprietatea nu e niciodata protejata de autoritati, combinatie a faptului ca firma furata (Realitatea TV) apartinea atunci lui S.O. Vantu/E. Scwartzenberg, contra carora Traian Basescu lupta pe fata, iar Ghita era favorizat ca ii facea servicii (pretextul inchiderii lui Vantu au fost amenintarile la adresa lui Ghita, care a facut o plingere- dosarele pe bune au venit mai tirziu). Realitatea, prin patronii de atunci si administratorii judiciari de mai tirziu, a cistigat in instanta, dar CNA (Rasvan Popescu) a permis practic lui Ghita sa pastreze profitul din furt si sa-l reinvesteasca. Asta, desi 96 (1) din legea audiovizuala spune: ”Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la o luna la un an sau cu amenda transmisia serviciilor de programe de televiziune ori de radiodifuziune fara licenta de emisie sau licenta de utilizare a frecventelor radio in sistem digital terestru. Si (2) In cazul savarsirii infractiunilor prevazute la alin. (1) instanta poate dispune si aplicarea dispozitiilor Codului penal privind confiscarea speciala”.

2. CNA are dreptul, conferit de art 95 (1) de a decide retragerea licentei audiovizuale sau a dreptului de furnizare a serviciului media audiovizual la cerere, in cazul savarsirii repetate de catre furnizorul de servicii media a uneia dintre urmatoarele fapte: a) incitarea publicului la ura nationala, rasiala sau religioasa; b) incitarea explicita la violenta publica; c) incitarea la actiuni care au drept scop disolutia autoritatii de stat; etc- Deciziile emise in conditiile art. 95 si 95 (1) pot fi atacate la sectia de contencios administrativ a curtii de apel; solutionarea cauzei se face in cel mult 15 zile de la sesizare. Agentia de Monitorizare Media a adunat un dosar enorm privitor la asemenea incitari de catre Romania TV, de la sanatatea presedintelui la amenintari imaginare la frontiere si conspiratii inventate (vezi aici). Numai pentru titlurile pe galben incitind la violenta contra celor vinduti lui Soros sau agenturilor straine si ar trebui retrasa licenta, ca violenta sovinismului practicat de RTV a contaminat intreaga campanie electorala, cu consecinte care depasesc rezultatul imediat si nu aduc profit nimanui. Prost e cine isi face iluzii ca poti controla asemenea monstri odata ce le dai drumul din cusca, cum cred ca a vazut si Liviu Dragnea la nominalizarea lui Sevil Shaidehh.

3. Originea firmelor care finanteaza aceasta televiziune devine din zi in zi mai dubioasa, inclusiv privitor la nationalitatea lor. RISE Project a gasit recent in documentele Panama Papers ca exista intermediari la firmele off shore ale lui Sebi Ghita pina si trei rusoaice cu domiciliile in Donetk, Ucraina, zona separatista, care muncesc in Federatia Rusa, una fiind asistenta medicala. Serviciul de spalare al banilor a gasit deja firmele cipriote off shore ale lui Ghita, care la rindul lor deschid alte firme off shore.

4. Societatea care opereaza licenta audiovizuala a postului Romania TV, Ridzone Computers SRL, dar si firma care o opereaza, RTV Satellite Net, sunt pe lista firmelor controlate de Sebastian Ghita pentru care procurorii au dispus sechestru pana la concurenta sumei de 343.768 lei, potrivit HotNews.ro. Pe linga faptul ca toate firmele lui Ghita sunt legate printr-un algoritm care spala, transferind de la una la alta, bani din contracte publice al caror obiect nu e livrat sau e livrat nesatisfacator, iata ca firmele direct implicate au probleme, ceea ce ar trebui sa duca la suspendarea licentei pina la clarificare, la o televiziune ca asta pot cumpara kompromat si Putin, si ISIS, are exact profilul descris de Parlamentul European.

5. Multe din contractele publice obtinute de Ghita, nici pe departe toate, fac obiectul mai multor dosare DNA. Numai cele legate de off-shores identificate de RISE arata ca Ghita este un baiat de mingi al serviciilor, de asta a si fost lasat cu deplina impunitate sa dispara si sunt greutati cu arestarea lui. STS, un serviciu secret, i-a dat 157 de milioane in 2012-2014, iar MAI 48 de milioane. Daniel Befu de la Romania Curata, a gasit si banii europeni dati SRI ca sunt sifonati si prin firme Ghita. Aceasta retea de crima organizata e instalata chiar in cadrul sigurantei nationale si ultimul lucru de care avem nevoie in timpurile astea este sa le mai permitem sa aiba si serviciu de propaganda propriu, care sa serveasca interesele lor mercenare. Pina cind o sa-i anihilize complet DNA, care cred ca va avea nevoie de ajutorul nostru, adica de mobilizare in strada contra coruptiei din servicii, facilitata de complicitatea unor organe de stat, macar diversiunea fatisa, seara de seara, trebuie sa inceteze”, a scris Pippidi pe Romania Curata.

Apoi, ea ii recomanda lui Ciolos sa dea in judecata Romania TV. „Ciolos are un caz beton, cel cu fiul nelegitim lui Soros, are si o pierdere neta usor de dovedit- popularitatea lui s-a prabusit pe la jumatate in campanie, conform IRES (care si leaga aceasta pierdere de Campania Romania TV, iata dovada), si el a pierdut alegerile, deci iata toate elementele constitutive necesare. Cazul e o pleasca, si sa le ceara despagubiri cit bugetul lor pe doi ani, ca sa pierzi alegerile nu e o pierdere mica”, a mai scris Mungiu-Pippidi.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

 

Mai mult despre: , ,

Comentarii: