Viitor de aur tara noastra n-are: 94% dintre tinerii din Romania folosesc zilnic internetul, sunt intoleranti, dar si total dezinteresati de participarea sociala

news

Tanara generatie din Romania se confrunta cu un nivel scazut de toleranta si pare sa fie tot mai putin interesata de implicarea in viata sociala. In acelasi timp, increderea in presa este in declin, cu multi oameni punand mai multa incredere in stirile distribuite de prietenii lor pe retelele de socializare – care de cele mai multe ori se dovedesc a fi false.

Conform datelor prezentate in cadrul Festivalului National de Teatru, tinerii, persoanele cu nivel educational redus si cele cu venituri modeste sunt mai susceptibile sa nu aiba incredere in informatiile prezentate de mass-media.

In schimb, persoanele care participa la evenimente culturale, atat cele publice, cat si cele private, manifesta un nivel mai inalt de incredere sociala fata de toate categoriile de persoane vizate.

Rezultatele Barometrului de Consum Cultural, citate de Agerpres, arata ca 94% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani utilizeaza internetul zilnic, insa manifesta o toleranta scazuta si sunt putin interesati de angajamentul social sau civic. De asemenea, sunt mai putin toleranti fata de anumite categorii sociale.

In ceea ce priveste activitatile culturale desfasurate in spatiul privat, datele arata o crestere semnificativa a consumului de continut audio-vizual. Consumul de muzica a crescut la 96% in 2022, fata de 85% in 2019, in timp ce vizionarea programelor TV online a crescut la 97% in 2022, fata de 92% in 2019.

De asemenea, utilizarea internetului a crescut la 85% in 2022, fata de 70% in 2019, iar procentul utilizarii retelelor de socializare a ajuns la 88% in 2022, fata de 79% in 2019.

In ceea ce priveste activitatile online, s-au inregistrat cresteri semnificative. Un numar de 26% dintre respondenti au cumparat carti, CD-uri, bilete la teatru si bilete la evenimente culturale in 2022, fata de 16% in 2019. De asemenea, 51% dintre respondenti au vizionat filme sau programe TV online, precum Netflix, HBO GO, Voyo etc., fata de 27% in 2019. In plus, vizitarea website-urilor muzeelor, bibliotecilor, festivalurilor, teatrelor si paginilor cu evenimente culturale a crescut la 40% in 2022, comparativ cu 12% in 2019.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: