externe

X (Twitter) da in judecata un ONG de monitorizare a presei pentru defaimare

Compania de socializare X, detinuta de Elon Musk, a dat in judecata luni grupul de supraveghere media Media Matters, sustinand ca organizatia a defaimat platforma, relateaza Deutsche Welle.

Media Matters publicase un studiu in care sustinea ca reclame pentru marci importante au aparut alaturi de postari neonaziste si nationaliste.

X a declarat ca studiul urmarea sa „alunge agentii de publicitate de pe platforma si sa distruga X Corp”.

IBM, NBC Universal si compania mama a acesteia, Comcast, au anuntat saptamana trecuta ca au incetat sa-si mai faca publicitate pe X dupa publicarea studiului Media Matters.

Acesta a fost un nou esec pentru X, care isi obtine majoritatea veniturilor din reclame.

Platforma, cunoscuta anterior sub numele de Twitter, sustine ca Media Matters a prezentat in mod eronat experienta pe X, cu intentia de a face rau.

Procesul, intentat la un tribunal districtual din Texas, sustine ca Media Matters a „manipulat” X prin utilizarea unor conturi ale marilor branduri sau ale unor utilizatori cunoscuti ca producand continut marginal si „a recurs la derularea si reimprospatarea la nesfarsit” a feed-ului pana cand a gasit reclame langa postarile extremiste.

Media Matters, o organizatie non-profit cu sediul la Washington DC, a calificat procesul drept „frivol”.

Presedintele organizatiei nonprofit, Angelo Carusone, a declarat ca procesul a fost „menit sa ii intimideze pe criticii lui X pentru a-i face sa taca” si ca asteapta cu nerabdare sa castige procesul.

X a declarat in proces ca reclamele pentru IBM, Comcast si Oracle au aparut alaturi de continut de ura doar pentru un singur vizitator, despre care platforma de socializare a sustinut ca era Media Matters.

Studiul Media Matters a aratat ca reclame de la Apple si Oracle au fost plasate alaturi de materiale antisemite pe X. De asemenea, Media Matters a spus ca a gasit reclame de la Amazon, NBA Mexico, NBCUniversal si altii alaturi de hashtag-uri nationaliste.

De cand Musk a cumparat Twitter pentru 44 de miliarde de dolari in octombrie 2022, mai multi agenti de publicitate au parasit platforma din cauza postarilor controversate si a concedierilor lui Musk.

Veniturile din publicitate pentru X au scazut cu cel putin 55% de la an la an de la preluarea de catre Musk, a relatat Reuters.

Urmareste-ne si pe:
Victor Mihalache

Share
Published by
Victor Mihalache

Recent Posts

„Escroc”, „ratat”. Trump si Biden isi duc campaniile prezidentiale la limita de jos a limbajului

Donald Trump l-a calificat din nou pe Joe Biden drept un „escroc", sambata, in Texas,…

41 de minute ago

Protestatar agresat de bodyguarzii Gabrielei Firea. Protestatarul a fost impins in fata masinilor de pe bulevardul de langa Primaria Capitalei – Video

Cunoscutul protestatar Marian Morosanu "Ceausescu" a fost agresat de garzile de corp ale candidatului PSD…

18 ore ago

Nicusor Dan a tinut „Primaria deschisa” pana la miezul noptii

Primarul Capitalei, Nicusor Dan, a invitat persoanele care au vizitat Primaria Municipiului Bucuresti inclusiv in…

19 ore ago

Imagini demne de un film de actiune: magazin de bijuterii jefuit in plina zi la Paris

Magazinul de bijuterii Harry Winston situat pe bulevardul Montaigne, in arondismentul 8 din Paris a…

19 ore ago

Iraniana Narges Mohammadi, laureata a premiului Nobel, supusa unui nou proces pentru „propaganda impotriva Republicii Islamice”

Activista Narges Mohammadi, laureata a Premiului Nobel pentru Pace in 2023, aflata in inchisoare, a…

9 ore ago

Sibiu: Un tanar de 24 de ani arestat pentru ca si-ar fi ucis iubita

Un tanar in varsta de 24 de ani din Sibiu a fost arestat, sambata, sub…

19 ore ago