Zuckerberg anunta schimbari majore, Facebook renunta la actualul algoritm de afisare a postarilor. Introduce o noua functie si va favoriza afisarea de continut popular al unor conturi care nu sunt urmarite de utilizatori

externe

Facebook a anuntat joi o noua functie, numita ”Feeds”, care le va permite utilizatorilor sa vada postarile prietenilor, grupurilor si paginilor urmarite in ordine cronologica inversa, in loc de ierarhia stabilita de algoritm. Functia principala Home va favoriza afisarea de continut popular al unor conturi care nu sunt urmarite de utilizatori, transmite CNBC, citat de news.ro.

Denumita ”Feeds”, noua functie este o fila dedicata in aplicatia Facebook care arata cele mai recente postari de la prietenii si paginile urmarite de utilizatori.

Principalul flux de stiri va fi cunoscut sub numele de ”Home” si va actiona mai mult ca ”un motor de descoperire” bazat pe obiceiurile online ale oamenilor, a spus compania.

”Una dintre cele mai solicitate functii pentru Facebook este sa se asigure ca oamenii nu rateaza postarile prietenilor. Asa ca astazi lansam o fila Feeds in care puteti vedea postarile de la prieteni, grupuri, pagini si altele, separat, in ordine cronologica”, a spus CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, intr-o postare pe Facebook facuta joi.

Meta se foloseste tot mai multe Mark Zuckerberg ca imagine a companiei, el fiind cel care a anuntat recent mai multe actualizari de functii ale Facebook.

Compania a pierdut cativa directori de top in ultima perioada, de la directorul operational Sheryl Sandberg, pana la directorul tehnologic Mike Schroepfer.

Noua functie este programata sa fie lansata la nivel global in cursul saptamanii viitoare, initial pe mobil, a declarat un purtator de cuvant al Meta. O versiune desktop este programata pentru lansare in urmatoarele cateva saptamani.

Aceasta functie este un fel de revenire la o experienta de socializare mai elementara din trecut – initiata de nimeni alta decat Facebook insasi – in care fluxul se concentra mai mult pe activitatea prietenilor si a familiei. De asemenea, se imprumuta si de la Instagram, pe care Facebook a achizitionat-o in 2012 pentru 1 miliard de dolari.

Anterior, Instagram le oferea utilizatorilor un flux cronologic cu cele mai noi postari afisate in partea de sus, dar platforma a renuntat la acest lucru in 2016, in favoarea unui flux bazat pe algoritm.

Instagram a reintrodus recent fluxurile cronologice cu noi setari care arata utilizatorilor cele mai recente postari de la oamenii pe care ii urmaresc primii.

Twitter, care a avut initial si fluxuri cronologice, are o caracteristica similara care le permite oamenilor sa-si seteze cronologia pentru a afisa numai cele mai recente tweet-uri de la persoanele pe care le urmaresc.

Facebook, Google si alte companii Big Tech sunt supuse unui control strict din partea autoritatilor de reglementare asupra modului in care platformele lor au remodelat societatea.

Printre cele mai controversate probleme se numara utilizarea datelor personale ale oamenilor pentru a favoriza postarile care alimenteaza cel mai mult angajament, cum ar fi stirile false, precum si publicitatea directionata.

Fluxul principal al aplicatiei Facebook va acorda prioritate ”descoperirii” de continut nou, in loc de postari din conturile pe care le urmaresc utilizatorii, in incercarea de modelare a aplicatiilor dupa modelul platformei de video scurte TikTok.

Directorii Meta au exprimat o urgenta crescuta in ultimele luni in ceea ce priveste stimularea continutului de video scurte al Meta, similar cu formatul video scurt al TikTok, care este deosebit de popular printre utilizatorii mai tineri.

”Home”, fila principala de stiri a Facebook, pe care utilizatorii o vor vedea la deschiderea aplicatiei, va incepe sa prezinte in mare parte postari populare din conturi pe care utilizatorii nu le urmaresc, inclusiv role si povesti.

Facebook va sugera postari utilizatorilor cu sistemul sau de clasare prin invatare automata si investeste in inteligenta artificiala (AI) pentru a oferi continut recomandat.

Fluxul Feeds, cu postari recente de la prieteni, pagini si grupuri pe care utilizatorii aleg in mod activ sa le urmareasca, va include reclame, dar Meta a spus ca nu va avea si postari sugerate pentru utilizatori.

Mai mult despre:

Comentarii: