Autostrada SPECTACULOASA peste Carpati: peste 100 de poduri si 7 tuneluri. Cand va fi gata

news

Cand va fi realizata, Sibiu-Pitesti va fi cea mai spectaculoasa autostrada a Romaniei. Unul din cele doua trasee presupune construirea a 116 poduri si viaducte si a sapte tuneluri. Celalalt traseu este mai prietenos cu mediul, dar mai lung cu 3,4 kilometri, anunta Digi24.

Pana acum autoritatile au batut in cuie doar o treime din traseul viitoarei autostrazi:

– 30 de kilometri de sosea de mare viteza dintre Pitesti si Curtea de Arges, unde trebuie construite 14 poduri, din care cel mai mare va avea 1,6 kilometri.

– ultimii 15 kilometri dintre Boita la Sibiu, portiune pe care trebuie ridicate 12 poduri si viaducte.

Ramane sa fie stabilita portiunea de autostrada dintre Curtea de Arges si Boita. Sunt doua variante, de 74, respectiv 78 de kilometri.

Daca se va alege varianta de traseu mai scurta, vor trebui construite 90 de poduri si viaducte si sapte tuneluri cu o lungime totala de 6,5 kilometri. Cel mai lung va fi cel din zona Poiana si va avea aproape 1,7 kilometri.

Traseul mai lung in loc sa urmeze cursul Oltului, face o bucla spre Greblesti, judetul Valcea. Activistii de mediu spun ca are cel mai mic impact asupra Parcului National Cozia.

„Acolo deja sunt propuse niste ecoducte si avem o zona critica pentru deplasarea animalelor. Vorbim in principal de urs, lup, ras. Ambele intersecteaza si alte arii protejate, practic trec prin Muntii Fagaras, site Natura 2000, si pe langa alt site Natura 2000 Frumoasa”, a explicat Cristian Remus Papp, reprezentant WWF Romania.

Ministrul Transporturilor a promis ca va definitiva traseul autostrazii pana luna viitoare. „Eu zic ca inceputul lunii iunie ne va prinde cu traseul cunoscut, ales definitiv si vom putea sa acceleram si mai tare ritmul atunci”, a spus Dan Costescu.

Sefii din Transporturi sunt optimisti. In 2021 va fi gata intreaga autostrada estimata la 1,6 miliarde de euro.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: