Aeroportul Brasov, la un pas de faliment la nici 2 saptamani de la inaugurare. Dan Air anunta ca vrea sa-si suspende zborurile

news

Compania Dan Air a anuntat luni ca intentioneaza sa suspende operarea zborurilor de pe aeroportul Brasov, din cauza lipsei infrastructurii necesare.

„Decizia vine pe fondul lipsei infrastructurii necesare pentru a asigura deservirea in conditii rezonabile a aeronavelor noastre”, precizeaza Dan Air.

Dan Air este singura companie aeriana care opereaza in prezent pe aeroportul din Brasov.

Reprezentantii companiei au semnalat, spre exemplu, in urma cu trei zile, o intarziere de sase ore a cursei Brasov-Londra-Brasov, deoarece aeronava Dan Air „a intampinat o ingestie la motor a unor pasari”, ceea ce a impus controale tehnice amanuntite. Insa, conform unui comunicat al companiei, deoarece pe aeroportul Brasov nu exista nicio organizatie de intretinere, a fost nevoie sa se apeleze la companii din Craiova si Bucuresti pentru a remedia situatia, interventia organizatiilor suport fiind ingreunata de distanta mare de deplasare.

De asemenea, in urma cu 10 zile, compania semnala, printr-un comunicat, ca ROMATSA – furnizorul de servicii de trafic aerian, poate asigura servicii de trafic aerian doar pentru 12 ore pe zi.

„In primul rand, turnul virtual de la aeroportul Brasov putea sa fie arondat acolo unde este cel mai mare numar de controlori (in speta la Bucuresti) pentru a putea asigura cele doua zboruri zilnice Dan Air, nefiind o incarcatura semnificativa pentru controlorii de trafic de acolo, ei gestionand sute de zboruri pe zi la Otopeni.

In schimb, au ales sa aloce turnul virtual de unde este controlat aeroportul Brasov celor de la aeroportul Arad, un aeroport in moarte clinica de foarte multi ani si care evident are un numar redus de personal. Nu intelegem care a fost fundamentul unei astfel de decizii, dar aceasta este prima greseala dintr-un lant lung de greseli facute de autoritati. Inca de la inceput, autoritatile s-au auto-limitat, cu toate ca orice aeroport nou, pentru a fi atractiv pentru operatori, trebuie sa aiba un program generos, permitand minim doua curse pe zi, dus-intors, fapt care nu este posibil in momentul de fata, intrucat aeroportul Brasov nu a permis niciunei organizatii de intretinere aeronave sa vina pe Brasov.

Acesta este si motivul pentru care Dan Air leaga programul Brasovului de Bucuresti, intrucat doar la Bucuresti putem fi deserviti de o organizatie de intretinere care sa faca controalele zilnice necesare mentinerii starii de navigabilitate ale aeronavei.(…) Ne punem si noi aceeasi intrebare ca toata lumea: de ce aeroportul Arad care nu are curse regulate este deschis non stop, in timp ce aeroportul Brasov (controlat de turnul de la Arad) se inchide la ora 19:00, cu toate ca acesta ar beneficia de cursele regulate Dan Air”, se mentiona in comunicat, citat de Agerpres.

Mai multe informatii legate de decizia de suspendare a operatiunilor vor fi oferite marti de directorul general al companiei Matt Ian David, in cadrul unei conferinte de presa.

Dan Air este o companie privata, cu 100% capital romanesc, fiind infiintata de comandantul Dan Iuhas in anul 2017. Compania opereaza de circa 5 ani pentru companii de renume din Europa si Orientul Mijlociu, precum Air Serbia, TUI, Transavia, Wizz air, Jazeera Airways etc.

Aeroportul International Ghimbav-Brasov a fost inaugurat pe 15 iunie, primul avion cu pasageri care a aterizat pe pista apartinand companiei aeriene TAROM.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: