Analiza – George Simion (AUR) domina autoritar comunicarea politica pe Facebook. Postarile sale, vazute de 100 de milioane de ori doar intr-o luna

politica

O analiza a impactului pe Facebook a declaratiilor principalilor lideri politici arata un rezultat ingrijorator. Copresedintele AUR, George Simion, domina autoritar comunicarea politica pe cea mai populara retea de socializare, postarile sale ajungand constant la milioane de romani.

„Cine mai vorbeste pe limba romanilor? (…) Am analizat activitatea de pe Facebook a liderilor actualelor partide parlamentare. Rezultatele sunt stupefiante.

Reach-ul unei postari ne arata la cate persoane a ajuns o postare cu o poza, un text sau un video. In ultima luna, politicienii romani au avut urmatorul reach:

George Simion – 100.516.789 reach (100 de milioane!)
Dacian Ciolos – 3.003.471 reach
Marcel Ciolacu – 2.445.898 reach
Florin Citu – 1.569.299 reach
Dan Barna – 851.317 reach

Mai exista un mod de a masura modul in care oamenii interactioneaza cu o anumita postare (dau like sau comenteaza). Se numeste average engagement.

George Simion – 69.000 oameni la fiecare postare
Dacian Ciolos – 9.504
Marcel Ciolacu – 4.201
Florin Citu – 3410
Dan Barna – 2156

In societatea romaneasca s-a construit o spirala uriasa a frustrarii. Cand toti acesti oameni batjocoriti in fel si chip de politicienii actuali vor merge la vot, vom avea un soc urias. Pentru ca in acest moment, cei de la AUR sunt singurii care reusesc sa-si transmita cu forta mesajul. (aceste statistici le-am extras cu ajutorul unui tool creat de cativa antreprenori romani, Socialinsider)”, a explicat Cornel Zainea, fost parlamentar USR, actual independent.

Citeste si: Cum a cucerit AUR Facebook-ul. Lectia lui George Simion: „Noi nu am folosit televiziunile deloc in campanie, pachetul incepea de la un milion de euro”

Liderul AUR, George Simion, a explicat in urma cu un an, in decembrie 2020, intr-un interviu pentru Newsweek Romania cum a reusit AUR sa isi faca o campanie extrem de eficienta pe Facebook, in conditiile in care ar fi cheltuit doar 10.000 de euro pentru reclame pe aceasta retea de socializare. Simion a subliniat ca „AUR nu a folosit televiziunile deloc in campanie”.

„Nu am achizitionat spatii de la televizuni, ni s-au cerut… pachetul incepea undeva de la un milion de euro, n-am avut banii astia. Partidele au avut banii astia pentru ca ii aveau din bugetul de stat, 100 de milioane de euro alocati din bugetul de stat pentru partide. Noi nu am folosit televiziunile deloc in campanie.

Nu am avut un buget mai mare de 10.000 se euro pe Facebook. Clipurile noastre ajung virale prin continut, prin creativitatea noastra si prin distribuiri. Avem o baza mare de sustinatori, va uitati la fiecare postare, avem 10.000, 15.000 de oameni care distribuie. Si clipurile ajung la 500.000 – 1.000.000 de vizualizari, am vazut ca ne-a laudat Dragos Stanca, care este expert pe online, ca asa se face o campanie.

Partidele care vor sa ne conduca si-au facut o campanie execrabila pe online. Doar pentru ca au avut bani la dispozitie au bagat in prostie reclama pe Facebook. Reclama nu prea te ajuta cand folosesti Facebook pentru ca te face dependent si pentru ca daca acel continut nu este viral de la sine… bun, trece prin fata ochilor, dai scroll, nu te atrage cu nimic. Noi am facut niste materiale interesante”, a explicat George Simion.

Liderul AUR a sustinut ca toata campania electorala a partidului sau a costat undeva intre 200-300.000 de euro.

„S-au strans 60-70.000 de euro din donatii, restul din contributiile candidatilor. Campania noastra a costat intre 200-300.000 de euro”, a mentionat Simion.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: