Cel mai lung tunel feroviar din lume se inchide timp de cateva luni dupa deraierea unui tren de marfa

externe

tunel elvetia, cel mai lung

Pasagerii care calatoresc cu trenul intre nordul si sudul Elvetiei nu vor mai putea sa foloseasca cel mai lung tunel feroviar din lume si vor trebui sa se intoarca la ruta pitoreasca mai lunga, timp de cateva luni, au anuntat autoritatile feroviare, dupa ce un tren de marfa a deraiat si a distrus calea ferata, scrie The Guardian.

Saisprezece vagoane care au sarit de pe sine joia trecuta au ramas blocate in interiorul tunelului Gotthard, lung de 57 km, in regiunea Ticino din sudul tarii, a declarat miercuri operatorul feroviar national SBB.

Nimeni nu a fost ranit, dar pagubele au fost considerabile.

Tunelul este o artera cruciala pentru bunuri si marfuri, in special intre Germania la nord si Italia la sud. In 2022, mai mult de doua treimi din traficul feroviar de marfa care traverseaza Alpii a trecut prin tunel, potrivit guvernului elvetian.

O parte a tunelului – tubul care nu a fost afectat de deraiere – ar trebui sa fie operabila „in principiu” incepand de miercurea viitoare pentru trenurile de marfa, a precizat SBB, dar traficul de trenuri de pasageri va trebui sa astepte luni de zile.

„Se pare ca amploarea pagubelor este considerabil mai mare decat cea aratata de primele estimari. In total, aproximativ opt kilometri de cale ferata si 20.000 de traverse din beton vor trebui inlocuite”, a precizat SBB. Lucrarile de restaurare ar trebui sa continue pana la sfarsitul anului 2023.

„Trenurile de calatori vor circula pe traseul ocolitor pana la noi ordine”, se arata in comunicat.

Constructia tunelului a durat 17 ani si a fost inaugurat in 2016, iar costurile s-au ridicat la 12 miliarde de dolari.

Tunelul a fost construit pentru a contribui la reducerea timpilor de calatorie, la fluidizarea traficului rutier si la reducerea poluarii.

Desi Elvetia nu este unul dintre cei 27 de membri ai Uniunii Europene, reteaua feroviara a UE primeste un impuls important de pe urma scurtaturii prin Alpi, iar tunelul se integreaza intr-o retea mai larga de transport de marfa care merge din orasul-port olandez Rotterdam pana la Genova, Italia.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: