Ciolacu nu mai taie in carne vine: „E evident ca noi am pierdut razboiul cu retailerii”

politica

Marcel Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu s-a declarat joi invins in „razboiul cu retailerii”. El a avut mai multe intalniri in ultimul ani cu reprezentanti ai marilor lanturi comerciale sustinand ca vrea sa sustina „producatorii romani”.

„O sa luam sistemul francez si vedem ca retailerii sa nu ii scoata pe producatorii romani. E incorect. E evident ca noi am pierdut razboiul cu retailerii”, a declarat, joi, Ciolacu, in spatele usilor inchise, conformunor surse guvernamentale.

In sedinta de guvern, transmisa live, Ciolacu a avut o alta atitudine.

„Incep cu un subiect care, din pacate, este tot mai prezent in statele europene si pare ca a ajuns si la noi: faptul ca unii comercianti au scazut gramajul la produse, dar au lasat preturile la fel de mari. Consider ca aceasta este o forma de inselaciune impotriva consumatorilor! Este in fapt o scumpire ‘camuflata’ sub un ambalaj foarte asemanator. Cer tuturor autoritatilor de control din Romania sa intervina urgent! Iar in paralel, sa pregatim o reglementare, pe modelul francez: producatorii sa fie obligati sa semnaleze vizibil pe ambalaj ca au redus gramajul, daca pretul produsului a ramas neschimbat. Si, evident, sanctiuni dure pentru nerespectarea acestei obligatii”, a declarat premierul.

Cea mai recenta intalnire a lui Marcel Ciolacu cu reprezentanti ai lanturilor de magazine autohtone si ai distributiei din comertul cu bunuri alimentare a avut loc acum doua luni.

„Mi-am dorit sa am aceasta discutie, pentru a vedea ce poate face statul roman pentru producatorii autohtoni, dintre care multi au si propriul flux de desfacere, avand in vedere anumite probleme pe care ni le semnaleaza.

Vrem sa le oferim produselor romanesti sanse egale pe piata cu produsele de import si chiar sa incurajam comercializarea lor si in alte tari”, a declarat atunci Marcel Ciolacu, citat intr-un comunicat de presa al Guvernului.

Premierul a apreciat atunci drept „foarte utila” discutia pe temele abordate de catre cei direct implicati in productia si distributia produselor alimentare autohtone.

„Printre acestea s-au numarat impactul unor masuri precum impozitul de 1% pe cifra de afaceri sau plafonarea adaosurilor comerciale la unele categorii de produse, debirocratizarea interactiunii cu institutiile statului, implementarea sistemului de Garantie-Returnare RetuRO, accesarea de fonduri europene pentru comert si distributie, precum si reglementarile aplicabile in domeniul fortei de munca”, se arata in comunicat.

Conform sursei citate, reprezentantii lanturilor de magazine autohtone si ai distributiei din comertul cu bunuri alimentare i-au multumit premierului Ciolacu pentru disponibilitatea de a discuta despre propunerile lor.

Marcel Ciolacu a postat atunci un mesaj pe Facebook, in care spunea ca prioritatea sa este sa ajute firmele „sa produca in Romania, iar marfa lor sa ajunga in magazine detinute de romani la un pret corect, care sa reflecte munca depusa”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: