Compania X (fosta Twitter), ruinata dupa ce marile companii si-au retras publicitatea, ca urmare a comentariilor antisemite ale lui Elon Musk

externe

Elon Musk, comentarii antisemite, publicitate, Disney, faliment, X, Twitter

Elon Musk, miliardarul proprietar al cunoscutei platforme sociale X (cunoscuta anterior sub numele de Twitter), a declarat ca decizia unor advertiseri importanti de a se distanta de aceasta ar putea „ucide compania”.

„Si intreaga lume va sti ca acei agenti de publicitate au ucis compania”, a declarat Musk in timp ce a aparut miercuri la Summit-ul Dealbook organizat de ziarul New York Times.

Musk a dat, de asemenea, un raspuns sfidator la adresa directorului general al companiei Disney, Bob Iger, care a aparut la conferinta mai devreme in cursul zilei si a vorbit despre decizia sa de a opri publicitatea pe X dupa ce Musk a sustinut un comentariu antisemit pe platforma.

Iger a declarat ca Disney „a simtit ca asocierea nu a fost neaparat una pozitiva pentru noi”. Musk i-a raspuns: „Du-te dracului, e clar? Hei Bob, daca esti in public, afla ca asa simt eu. Nu mai da publicitate”. Reactia publicitarilor a avut loc la inceputul acestei luni, dupa ce Musk a comentat pe Twitter, la o postare pe X, care sustinea ca evreii alimenteaza ura impotriva albilor, reluand stereotipurile antisemite, ca acesta este „adevarul real”.

Disney, Apple, Coca Cola si alte mari companii au eliminat reclamele platite de pe platforma in zilele urmatoare, ceea ce ar putea priva X de venituri de pana la 75 de milioane de dolari, potrivit analistilor. Cu toate acestea, Musk a declarat miercuri ca sprijinul sau pentru postarea antisemita a fost „una dintre cele mai prostesti” lucruri pe care le-a postat vreodata pe X.  „Imi pare foarte rau”, a spus el, adaugand ca „in retrospectiva, nu ar fi trebuit sa raspund la acea postare”.

Aproape in intregime dependenta de publicitate, chiar daca a lansat recent formule cu plata, X era deja intr-o situatie proasta chiar inainte de aceasta noua controversa. Potrivit Guideline, veniturile de la advertiseri au scazut deja cu 54% intre septembrie 2022 si august 2023. Miercuri, Elon Musk a lasat sa se inteleaga ca nu va plati pentru a impiedica grupul, pe care l-a cumparat in octombrie 2022, sa nu se scufunde.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: