Conceptul de lucru de acasa „s-a stabilit ferm in Germania”, potrivit unui studiu

externe

Institutul german de cercetare economica Ifo sustine ca munca de acasa a devenit parte integranta din cultura de munca a tarii – cel putin in anumite domenii de activitate, relateaza Deutsche Welle.

Cifrele au aratat ca sectorul serviciilor, in special, pare sa se fi orientat permanent catre munca de acasa de la pandemia de coronavirus.

Institutul de cercetare Ifo, cu sediul la Munchen, a anuntat ca aproape un sfert dintre angajatii din Germania au lucrat cel putin partial de acasa in februarie 2024.

Ifo a precizat ca cifrele se potrivesc indeaproape cu datele din anii care au trecut de la blocajul COVID-19 si nu par sa se schimbe.

„Proportia a fost aproape constanta timp de doi ani”, a declarat expertul Ifo Jean-Victor Alipour. Conceptul de lucru de acasa „s-a stabilit ferm in Germania”, a adaugat el.

Lucrul de acasa a fost vizibil mai putin frecvent in companiile mici si mijlocii, au aratat datele, 20,5% dintre angajatii din aceste intreprinderi lucrand in mod regulat de acasa.

Proportia in companiile mari era de 32,1%, iar cea mai mare a fost in randul angajatilor din sectorul serviciilor, cu 34,1%. In industrie, aceasta a fost de doar 16%, in comert de 12,2%, iar in industria constructiilor de 5,4%.

Cu toate acestea, a precizat Ifo, chiar si atunci cand prezenta la birou nu este strict necesara, ea este uneori de dorit.

„Este de necontestat faptul ca munca fata in fata este superioara biroului de acasa in anumite domenii: de exemplu, in ceea ce priveste transferul de cunostinte, creativitatea in grup sau aspectele sociale”, a spus Alipour.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: