Criza industriei aviatice din Rusia se agraveaza tot mai mult. Un avion de pasageri Suhoi a fost implicat in patru incidente in doar doua saptamani

externe

Industria aviatica a Rusiei a fost afectata de mai multe incidente cu avioane in ultimele saptamani, ceea ce sporeste dificultatile presedintelui Vladimir Putin in timpul invaziei sale in Ucraina vecina, transmite Newsweek.

O analiza realizata de Agentstvo, un site rusesc de investigatii lansat in 2021, a constatat ca in ultimele doua saptamani unul dintre avioanele regionale Suhoi Superjet 100 ale companiei Rossiya Airlines din tara a fost implicat in patru incidente de urgenta.

Industria aviatica din Rusia a fost grav afectata de sanctiunile occidentale impuse din cauza invaziei la scara larga a lui Putin in Ucraina. Avioanele operate de Rusia au fost sanctionate de guvernul american, iar producatorii de avioane au incetat sa mai livreze piese de schimb si avioane noi in tara.

Dupa mai mult de un an si jumatate de razboi, industria aviatica rusa continua sa incerce sa ocoleasca sanctiunile occidentale si sa caute modalitati de a inlocui piesele de schimb si echipamentele fabricate in Occident pentru avioanele sale, pentru a mentine industria pe linia de plutire.

Newsweek a contactat compania de stat Aeroflot, compania-mama a Rossiya Airlines, si Ministerul rus de Externe pentru comentarii prin e-mail.

Un avion Suhoi Superjet 100-95B de fabricatie ruseasca a fost implicat in doua incidente pe 13 octombrie. Primul a avut loc in timpul unui zbor de la Sankt Petersburg la Murmansk Oblast, iar al doilea s-a petrecut cateva ore mai tarziu. De ambele ori, membrii echipajului au raportat probleme cu mecanica aripilor aeronavei, a relatat Agentstvo, citand canalul Telegram Aviaincident si datele serviciului Flightradar24.

Cu cateva zile mai devreme, pe 9 octombrie, canalul Telegram Shot a raportat ca acelasi avion a efectuat o aterizare de urgenta in Samara dupa ce flapsurile aripilor sale s-au blocat. Agentstvo a precizat ca, potrivit datelor Flightradar24, avionul a facut un cerc inainte de aterizare si s-a intors, probabil fara pasageri.

Nu au fost raportati raniti in aceste incidente.

Intre timp, la 1 octombrie, aceeasi aeronava a avut probleme la aterizarea la Sankt Petersburg de la Apatity, in regiunea Murmank, a declarat canalul Aviaincident

Iar in august, sute de pasageri rusi care se indreptau spre orasul Ekaterinburg au ramas blocati in Antalya, Turcia, pentru a doua zi, dupa ce o companie aeriana rusa a pierdut brusc doua dintre cele trei aeronave Boeing 777 ale sale din cauza unor probleme tehnice.

Desi nu se stie daca aceste probleme sunt direct legate de sanctiunile occidentale, Rossiya Airlines a declarat anterior ca este ingrijorata ca doar 40% din flota sa Superjet 100 va fi activa in primavara si vara anului 2023 din cauza lipsei de piese de schimb.

Intre timp, luni, site-ul rus de stiri Lenta.ru a relatat ca 17 zboruri au fost anulate sau intarziate pe trei aeroporturi din Moscova. Acesta nu a precizat insa care a fost cauza acestor anulari si nici daca este vorba de un numar neobisnuit de mare.

Ministerul rus al Transporturilor a elaborat un program de dezvoltare a sectorului aviatic al tarii pana in 2030. Acesta anticipeaza ca tara va reduce treptat numarul de avioane straine in exploatare si ca liniile aeriene vor gasi modalitati de a inlocui piesele de schimb fabricate in Occident, potrivit agentiei de presa de stat Interfax.

Anastasia Dagaeva, un expert independent in aviatia rusa, a scris in martie, intr-un raport pentru Carnegie Endowment for International Peace, ca sanctiunile impuse de Occident in 2022 s-au dovedit a fi mult mai greu de digerat decat sanctiunile anterioare.

„In decurs de doar cateva zile, companiile aeriene rusesti, care fusesera strans integrate in piata globala, au pierdut destinatii internationale, contracte de leasing si suport tehnic pentru avioanele lor straine, parteneriate cu alti transportatori, software strain, asigurari si alte servicii”, a scris Dagaeva.

„Principalul obiectiv al aviatiei civile rusesti in acest moment este sa ramana pe linia de plutire pana in 2030”, a spus ea, adaugand ca aviatia rusa nu va disparea prea curand, dar va deveni mai autonoma.

The New York Times a relatat in luna mai ca, in ciuda sanctiunilor impuse de SUA si de alte guverne companiilor aeriene rusesti, inclusiv Aeroflot si Rossiya, mii de transporturi de piese de avion au fost trimise cu succes in Rusia anul trecut, potrivit datelor vamale rusesti.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: