Cultura auto americana se schimba datorita generatiilor tinere. Generatia Z si Milenialii vad proprietatea asupra vehiculelor intr-un mod mult diferit

externe

Tinerii schimba cultura auto incorporata in societatea americana, scrie Business Insider.

Studiile si sondajele arata ca generatiile mai tinere sunt mai putin predispuse sa conduca, mai putin predispuse sa detina un permis de conducere si, atunci cand se urca la volan, conduc mai putini kilometri.

Poate ca acest lucru se datoreaza unei mai mari constientizari a daunelor pe care le provoaca masinile pe sosea asupra mediului si sanatatii. Daniel Knowles autorul cartii „Carmageddon: How Cars Make Life Worse and What To Do About It” – o carte despre modul in care masinile contribuie la sanatatea publica si la crizele climatice – a declarat pentru Insider ca exista mai multe circumstante care explica de ce Generatia Z si Milenialii ar putea renunta la automobilele lor.

Cartea lui Knowles, o cruciada de 200 de pagini impotriva masinilor si un strigat de mobilizare pentru un transport public mai bun, documenteaza decenii de decizii politice care au facut ca America – si lumea – sa fie dependenta de masini.

Knowles sustine ca masinile nu au fost niciodata o optiune mai buna decat un transport robust. Ele au fost doar comercializate ca atare, iar el spune ca generatiile tinere incep sa realizeze ca au fost pacalite.

Statisticile Administratiei Federale a Autostrazilor arata ca, in 2021, 68% dintre tinerii de 19 ani aveau permis de conducere. In comparatie, 90% dintre tinerii de 19 ani aveau permis in 1983. Cercetarile arata ca procentul de soferi adolescenti din SUA a avut o tendinta constanta de scadere incepand cu anii 1990.

Desi nu exista un singur motiv pentru aceasta tendinte, motive precum preferinta pentru moduri alternative de transport, cum ar fi ride-sharing-ul, si cerinte mai dificile pentru obtinerea permisului ar fi putut contribui la acest lucru.

Knowles scrie ca socul provocat de cat de mult costa masinile, impreuna cu dorinta de a se muta si de a trai in orase dense, in care este greu de condus si care au mai mult transport public, influenteaza aceasta schimbare.

Cu toate acestea, nu inseamna ca tinerii adulti au renuntat complet la cumpararea de masini: In 2020, Milenialii au cumparat mai multe masini decat orice alt grup demografic din SUA.

O parte din aceasta situatie ar putea fi cauzata de faptul ca milenialii, motivati de chiriile mari din orase, se muta in suburbii – unde distantele fac ca masinile sa devina o necesitate. De-a lungul cartii sale, Knowles scrie ca extinderea suburbana si prevalenta masinilor merg mana in mana.

Este vorba, de asemenea, de dominatia culturala a masinilor in America. A face ca oamenii, inclusiv generatiile mai tinere, sa isi imagineze o lume cu mai putine masini este esential, a declarat Knowles pentru Insider.

Cu toate acestea, el crede ca un viitor cu mai putine masini este posibil.

„Multe orase americane au adoptat legi, schimband cerintele de parcare si modificand zonarea astfel incat dezvoltatorii sa poata construi apartamente si locuinte dense in jurul statiilor de transport public”, a spus Knowles.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: