Categories: news

Demisie de la varful Companiei Nationale de Aeroporturi. PSD l-a numit cand avea doar 27 de ani, acum este dat jos tot de catre PSD

Bogdan Mindrescu a demisionat din functia de director general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza cele doua aeroporturi ale Capitalei, au declarat joi pentru News.ro surse oficiale.

Demisia sa vine in urma raportului Corpului de control al premierului care a anuntat o serie de nereguli in ultimi ani, privind societatea aflata in subordinea Ministerului Transporturilor.

”Bogdan Mindrescu si-a dat demisia incepand de joi, 8 februarie”, spun sursele citate.

In varsta de 28 de ani, Mindrescu a fost numit la conducerea companiei in aprilie 2017.

Corpul de control al premierului a descoperit o serie de nereguli la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza cele doua aeroporturi ale Capitalei, printre care lipsa investitiilor, falsuri in inscrisuri si remunerari ilegale, potrivit documentelor publicate de site-ul aviation-headlines.ro.

Controlul a avut loc la sediul CNAB din Otopeni, iar perioada verificata a fost 1 ianuarie 2013 – 15 octombrie 2017, potrivit documentelor publicate. Raportul a fost finalizat in 20 octombrie 2017.

Una dintre neregulile descoperite este cea legata de neactualizarea actului constitutiv al CNAB in conformitate cu Ordonanta de Urgenta din 2011 privind guvernanta corporativa a companiilor publice.

Totodata, din cei cinci membri numiti in Consiliul de administratie in data de 19 aprilie 2013, doar Radu Merica a fost nominalizat pe lista scurta a candidatilor recomandati de consultant, desi toate numirile ar fi trebuit sa fie facute pe baza selectiei efectuate de catre un expert independent.

In plus, la nivelul companiei nu exista un regulament de organizare si functionare a comitetelor consultative, asa cum prevede legea, potrivit documentelor prezentate. Mai mult, la nivelul celor doua comitete consultaive, nu au fost intocmite inscrisuri care sa ateste activitatea desfasurata.

Totodata, in perioada 19 aprilie 2013 – 29 mai 2014, cei patru administratori neexecutivi ai Consiliului de administratie ai CNAB au incasat, in calitate de membri ai celor doua comitete consultative, o suma neta de 138.808 lei doar prin simpla calitate de membru, fara ca acordarea acestei remuneratii sa fie conditionata de desfasurarea unei activitati si fara a intocmi rapoarte periodice de activitate, potrivit documentelor prezentate.

In plus, verificarile au indicat acordarea membrilor consiliului de administratie a unei remuneratii cu 212.718 lei mai mari decat limita legala, in perioada 1 iulie 2013 – 31 mai 2014, suma care poate constitui o posibila paguba, potrivit documentelor publicate.

In aceeasi perioada, ar fi fost acordata directorului general Radu Liviu o remuneratie mai mare cu 396.561 lei mai mare decat limita legala.

Totodata, in cadrul sedintei Adunarii generale ordinare a actionarilor CNAB din 29 mai 2014, fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, si-a asumat atat calitatea de presedinte al sedintei, cat si cea de reprezentant al statului, desi functia de membru al Guvernului era incompatibila cu functia de presedinte si de reprezentant al statului, potrivit documentelor publicate.

Alte nereguli constatate in raport sunt cele legate de numirea lui Sorin Paul Stoicescu in functia de membru al Consiliului de administratie al CNAB fara respectarea dispozitiilor legale si de stabilirea unei componente variabile a indemnizatiei membrilor Consiliului de administratie al CNAB, care si-au desfasurat activitatea in perioada 27 martie 2015 – 17 februarie 2016, cu incalcarea prevederilor legale.

Raportul a indicat probleme in ceea ce priveste starea pistelor de decolare-aterizare. In perioada 2011-2016, au fost efectuate reparatii curente, lucrari ce au fost realizate cu sincope. In cazul pistei de aterizare numarul 2 a aeroportului Henri Coanda, potrivit unei expertize tehnice elaborate in septembrie 2013, calificativul starii de degradare pentru tronsonul 1 (0 – 350 metri) a fost ”bun”, pentru tronsonul 2 (350 – 950 metri) a fost ”satisfacator”, iar pentru tronsonul 3 (950 – 3.500 metri) a fost ”foarte bun”.

Potrivit raportelor de urmarire speciala elaborate in perioada aprilie-iunie 2014, calificativele au fost semnificativ mai slabe: pentru tronsonul 1 a fost ”satisfacator”, pentru tronsonul 2 a fost ”rau” si pentru tronsonul 3 a fost ”bun”.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:
AK-24

Recent Posts

Protestatar agresat de bodyguarzii Gabrielei Firea. Protestatarul a fost impins in fata masinilor de pe bulevardul de langa Primaria Capitalei – Video

Cunoscutul protestatar Marian Morosanu "Ceausescu" a fost agresat de garzile de corp ale candidatului PSD…

6 ore ago

Polonia va cheltui 2,3 miliarde de euro pentru un „scut estic”. Sistemul de fortificatii a inceput sa fie deja construit

Polonia va investi peste 2,5 miliarde de dolari (2,3 miliarde de euro) in incercarea de…

6 ore ago

Starea de sanatate a premierului slovac Robert Fico: grava, dar „pronostic pozitiv”, spune ministrul slovac al Sanatatii

Pronosticul privind starea de sanatate a premierului slovac Robert Fico dupa tentativa de asasinat „este…

6 ore ago

Robotii si inteligenta artificiala, folosite pentru a ajuta femeile sa ramana insarcinate. Este acesta viitorul fertilizarii in vitro?

In mod normal, fertilizarea in vitro (sau FIV) este o „afacere” realizata manual. Medicul realizeaza…

6 ore ago