Dezvaluiri ale conducerii Kaufland privind incidentul de la Odorheiu Secuiesc. Cum a fost premeditat conflictul

news

Kaufland Romania a anuntat, vineri, ca a inceput o investigatie si ca va lua masuri, inclusiv introducerea cursurilor de limba romana, in urma aparitiei unui filmulet publicat de un barbat care sustine ca a fost refuzat de o vanzatoare la Odorheiu Secuiesc, pentru ca nu vorbea limba maghiara.

„Potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigatie si vom lua toate masurile pentru a evita pe viitor astfel de situatii, inclusiv introducerea cursurilor de limba romana. Subliniem ca, potrivit legii, eventualele masuri care vor fi decise vor fi confidentiale, deoarece tin de relatia angajat-angajator, respectand astfel dreptul la viata privata”, se arata in comunicatul transmis vineri de companie.

„Regretam atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland avand o serie de principii care pun respectul fata de clienti si amabilitatea pe primul loc”, se mai arata in comunicat.

Potrivit primelor investigatii ale Kaufland Romania, la ora la care a avut loc discutia filmata la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clientii nu incepuse inca, angajata fiind implicata in sarcinile obisnuite de pregatire pentru deschiderea oficiala de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era inca operationala, iar aceasta nu a putut incheia procedura de incasare, neputand servi astfel clientul si restituindu-i suma.

Din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare reiese ca autorului filmului i s-a comunicat orarul de functionare in prealabil. Acesta a venit la punctul Grill intr-un interval de 16 minute de trei ori, inainte de inceperea programului, in intervalul 9:31 – 9.47, purtand discutii cu angajata, precizeaza retailerul.

Inca de la prima vizita, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 pana la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat ca programul de lucru nu incepuse inca la acea ora si din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oara la ora 9.37 si apoi a treia oara la ora 9.47, cand a pornit camera de filmat, inregistrand o reactie ca urmare a unor interactiuni anterioare, mentioneaza Kaufland Romania.

„Autorul filmului a omis sa precizeze ca filmarea data publicitatii este in fapt a treia discutie cu angajata noastra”, sustine Kaufland.

Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) s-a autosesizat, vineri, in urma aparitiei pe retelele de socializare a unui filmulet postat de un barbat care sustine ca a fost refuzat de o vanzatoare la Odorheiu Secuiesc, pentru ca nu vorbea limba maghiara.

Totodata, Comisariatul Regional Brasov al ANPC s-a autosesizat, a anuntat comisarul sef, Claudiu Susanu, pe Facebook.

Magazinul din Odorheiu Secuiesc la care un barbat sustine ca a fost refuzat de o vanzatoare pentru ca nu vorbea limba maghiara a fost amendat, vineri, cu 10.000 de lei, dupa ce a refuzat inclusiv comisari ai OPC Brasov. Acestia au cerut produse in limba romana.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: