Domnia companiei Tesla ca regina a masinilor electrice este in declin, asa ca Elon Musk si-a stabilit un nou obiectiv: transformarea X inapoi in Twitter

externe

Elon Musk, comentarii antisemite, publicitate, Disney, faliment, X, Twitter

Tesla si-a pierdut stralucirea in acest an, pe masura ce cererea de vehicule electrice scade si presiunile din China cresc, relateaza Business Insider.

Chiar si cei mai optimisti analisti au spus ca firma a fost o „epava” in cel mai recent trimestru. Iar in conditiile in care averea neta a lui Elon Musk a scazut odata cu actiunile producatorului auto – cu peste 10% in ultimul an – fostul baiat de aur al industriei tehnologice pare sa isi fortifice celelalte afaceri pentru a preveni alte pierderi.

Cu afacerea sa de social-media, X, acest lucru pare sa insemne intoarcerea aplicatiei la zilele de dinainte de preluarea de catre Musk a vechiului Twitter.

„Cred ca strategia, asa cum se desfasoara in acest moment, este sa ne intoarcem la elementele de baza”, a declarat Gabor Cselle, fost manager de proiect in echipa de tendinte a Twitter. „Cred ca toata chestia de a face din X ceva dramatic de diferit si de a reinventa roata nu s-a intamplat cu adevarat”, a mai spus el.

In ultimele saptamani, fostul Twitter a revenit la marcajele albastre de verificare a statutului, implementate pentru conturile cu un numar mare de urmaritori verificati, despre care Oliver Darcy de la CNN a spus ca demonstreaza „disperarea lui Musk de a atrage din nou utilizatorii aducatori de venituri” pe platforma.

Si, dupa ce a concediat aproape jumatate din personalul companiei, cu reduceri semnificative in echipa de incredere si siguranta de la achizitia sa in 2022, se spune ca firma reinvesteste in siguranta platformei prin construirea unui nou centru de moderare a continutului in Texas si prin angajarea a doi noi sefi pentru a supraveghea moderarea.

David Camp, de la agentia de consultanta de brand Metaforce, a declarat ca aceste miscari par a fi o incercare de a atrage firmele de publicitate inapoi pe platforma dupa un exod in urma unei cresteri a discursurilor de ura pe site.

In timp ce utilizatorii loiali inca mai persista pe platforma, Variety a relatat toamna trecuta ca X a pierdut 15% din baza de utilizatori la nivel mondial de cand Musk a preluat conducerea. Iar Musk insusi a recunoscut ca platforma a pierdut aproximativ 50% din veniturile din publicitate in timpul mandatului sau.

Traiectoria descendenta a Twitter ar putea fi paralela cu un alt produs mai spectaculos al lui Musk: Cybertruck-ul Tesla. Intr-o postare pe blog din decembrie, expertul in relatii publice Ed Zitron a prezis ca „sanatatea mintala a lui Musk se va deteriora pe masura ce lucrurile se vor deteriora la Twitter, in paralel cu lansarea dezastruoasa a Cybertruck-ului Tesla in 2024”.

Lansarea Cybertruck-ului a fost marcata de critici ascutite, noii proprietari ai vehiculului de peste 80.000 de dolari avertizand asupra amprentelor omniprezente ale mainilor, a petelor de rugina incapatanate si a dificultatilor de manevrare a masivului vehicul, care cantareste mai mult de 3 tone.

Camp a spus ca Musk se poate invinovati doar pe el insusi si brandul sau personal din ce in ce mai „toxic”, in ciuda eforturilor sale aparente de a face din platforma un loc mai prietenos cu brandul, prin angajarea Lindei Yaccarino, fostul presedinte al departamentului global de publicitate si parteneriate al NBCUniversal, pentru a ocupa functia de director executiv al X.

„Sincer, cel mai bun lucru pe care Twitter il poate face pentru a-si recastiga pozitia este sa-l marginalizeze pe Musk. Si singura modalitate de a face acest lucru este daca o vinde – si ar trebui sa o vanda cu o pierdere masiva”, a spus Camp.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: