Drula nu-l scapa din ochi pe Grindeanu: „Intarzieri mari la A7, PNRR este in pericol. PSD la Transporturi, in schimb: angajari de clientela, mariri de organigrame, posturi noi”

politica

Catalin Drula, fost ministru al Transporturilor, avertizeaza ca sunt mari intarzieri in privinta proiectului autostrazii A7 Ploiesti – Buzau. „Cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc si deja intram in mari intarzieri. PSD la Transporturi, in schimb: angajari de clientela, mariri de organigrame, posturi noi, nu scapa nimic de baietii si fetele mufati la banul public”, anunta Drula.

„O sansa istorica pentru Romania, PNRR, este facuta praf de PSD-PNL. Cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc si deja intram in mari intarzieri.

Vorbim de un proiect de 320km si 3 mld E! Adica mai mult decat a cheltuit Romania pentru toate autostrazile in ultimii 10 ani. Nu visam la acesti bani care reprezinta o oportunitate o data la o generatie. Si ne-am batut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca sa-i obtinem.

DA, PSD-ule, SUNT SUPARAT ca isi bate joc Grindeanu de aceasta sansa.

CUM sa nu fii in stare din septembrie pana acum nici sa dai un castigator la licitatiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploiesti – Buzau? Ultima amanare a fost pentru 22 februarie ca termen limita de evaluare a ofertelor. Sorine, o ratezi si pe asta? Jumatate din autostrada, adica de la Focsani la Bacau si apoi pana la Pascani, nu e nici azi licitata si o promit abia la jumatatea anului.

Pe restul PNRR-ului de Transporturi lucrurile stau la fel de prost, fie ca vorbim:

➡de autostrada A8 unde nu a fost finalizat studiul de fezabilitate, nu avem acord de mediu obtinut, suntem departe de momentul lansarii licitatiei de lucrari;

➡de calea ferata: miliardul de euro pentru reinnoirile, ridicarile de restrictii si electrificarile pe magistralele Bucuresti – Pitesti, Constanta – Mangalia, Giurgiu – Videle, Resita – Voiteni. Nicio licitatie nu a fost lansata pentru aceste proiecte;

➡sau de metrou: pentru magistrala bucuresteana M4 Gara de Nord – Filaret nu exista avize obtinute, studiu de fezabilitate aprobat, acord de mediu. Dar pana la final de an trebuie contractata jumatate din acest proiect.

Oricine ar fi ministru ar trebui sa nu doarma noaptea de grija PNRR si sa viseze proiectele si termenele. PSD la Transporturi, in schimb: angajari de clientela, mariri de organigrame, posturi noi, nu scapa nimic de baietii si fetele mufati la banul public. Cum sa facem noi PNRR cu capusele infipte in vena statului?”, a transmis Drula, joi dimineata.

Toni Grebla, fost judecator CCR, a fost numit administrator al Companiei de Drumuri, potrivit unui document publicat de Economedia. Numirea s-a facut prin Adunarea Generala a Actionarilor CNAIR, practic la decizia ministrului de resort Sorin Grindeanu.

Numirile in AGA si CA-uri la companiile din subordinea ministerului se fac exclusiv cu acordul ministrului. Mandatul in Consiliul de Administratie al Companiei de Drumuri este unul dintre cele mai bine platite din minister, cu 13.215 lei/brut, scrie Economedia.

Senator PSD in perioada 2012-2013, judecator CCR intre 2013 si 2015 si Secretar General al Guvernului Dancila (2018-2019), Grebla va lua decizii privind marile proiecte de infrastructura rutiera, fiind unul dintre cei sapte administratori CNAIR.

DNA l-a acuzat pe Grebla ca, in perioada 2010 – 2015, aflat in exercitarea functiilor de senator (2010 – 2013) si judecator la Curtea Constitutionala (2013 – 2015), a pretins si primit de la omul de afaceri Ion Bircina, cu titlu de foloase necuvenite, folosinta gratuita, service-ul si asigurarea pentru un autoturism marca BMW Seria 5, in echivalent de 56.070 de euro, dar in 2019 Inalta Curte de Casatie si Justitie l-a achitat definitiv.

Ultima functie publica a pesedistului Grebla a fost cea de Presedinte a Consiliului Legislativ, sectia de Drept Privat.

PSD a sustinut, marti, ca toti cei numiti de Sorin Grindeanu in functii publice sunt „specialisti”.

In timp ce isi numara adeptii intr-un partid tot mai mic, fostul ministru al Transporturilor Catalin Drula se lauda cu o ‘mare reforma’ de personal cat a condus institutia. Cu domnul Drula de la USR este ca in bancurile de la Radio Erevan cu Volga si cu bicicleta!

Domnul Drula uita intentionat sa mentioneze posturile vacante, cele aflate in concurs, si angajarile facute chiar de el! Din 581 de posturi din organigrama de la Transporturi, vremelnicul lider al USR spune ca a ajuns la 514 dar nu mentioneaza permutarile dintre posturi vacante si concursurile lasate in derulare. Nu a reformat, ci a rearanjat, nu a taiat, ci a blocat!

Pentru 2022, cresterea la 587 de posturi – propusa pentru organigrama ministerului – nu va depasi anvelopa salariala alocata! Vizeaza recrutarea unor specialisti in absorbtia fondurilor europene. Iar domnului ii recomandam ceva educativ pentru incepatorii in jocul politic : ‘Nu te supara, Drula!’”, a transmis PSD.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: