EXCLUSIV Pilotul care a aterizat cu elicopterul la o benzinarie din Curtea de Arges este cetatean strain. El a traversat spatiul aerian al Romaniei fara un plan de zbor si fara sa fie oprit de cineva

news

Elicopter

Autoritatea Aeronautica Civila Romana a transmis, joi seara, un comunicat de presa in care precizeaza ca pilotul eliocpterului care a aterizat la o benzinarie din Curtea de Arges a incalcat mai multe legi ale Romaniei. Pilotul este cetatean german, numele acestuia fiind Paul Kling, au declarat surse oficiale pentru aktual24.ro.

Imaginile au devenit virale pe retelele de socializare, multi dintre cei aflati in zona au tinut sa se filmeze cu elicopterul. „A bagat GPL de 50 lei, eram acolo!” si „Baiatul de la peco, i-a facut oare si parbrizul?”, au glumit oamenii pe internet.

Aktual24 a incercat sa-l contacteze pe cetateanul german, dar acesta avea telefonul inchis. Nu este clar cum cetateanul in cauza, Paul Kling, a traversat spatiul aerian fara un plan de zbor si fara sa fie oprit de cineva.

Elicopterul este inregistrat in SUA.

„Urmare verificarilor efectuate in legatura cu zborul si respectiv aterizarea elicopterului Robinson 44 cu nr. de inmatriculare N-1019V, Autoritatea Aeronautica Civila Romana a identificat detinatorul aeronavei, in persoana unui cetatean de nationalitate germana si a costatat ca au fost incalcate reglementarile in vigoare in ceea ce priveste desfasurarea zborurilor civile pe teritoriul Romaniei.

Astfel, s-a constat incalcarea Art. 14, alin. 1) si 2), lit. a) din Codul aerian, potrivit carora „Decolarea si aterizarea aeronavelor se efectueaza de pe/pe aerodromuri certificate in acest scop, potrivit reglementarilor specifice. 19/06/2020 – Derogare prin Codul Aerian din 18/03/2020. (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in masura in care nu contravine reglementarilor europene, urmatoarele categorii de aeronave, cand executa zboruri exclusiv pe timp de zi: avioanele cu masa maxima la decolare mai mica de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrausoare si aeronavele nemotorizate, precum si aeronavele fara pilot la bord cu masa maxima la decolare mai mica de 150 kg, pot ateriza pe si, respectiv, pot decola de pe un teren/o suprafata de apa, altul/alta decat un aerodrom certificat, in urmatoarele conditii cumulative: a)terenul sau suprafata de apa este amplasat/a in afara zonelor dens populate si la o distanta de siguranta, nu mai mica de 150 de metri, de orice cladire cu destinatie de locuinta, unitate medicala sau unitate de invatamant”.

De asemenea, Autoritatea Aeronautica Civila Romana a constat ca nu a fost respectat Art. 3, alin. (1), literele a), b), c) din HG nr. 859 / 2021, potrivit carora

„Zborul unei aeronave civile cu pilot la bord in spatiul aerian national se considera autorizat daca aeronava este asigurata, dupa caz, conform legii, pentru daune produse tertilor si:

a) pentru zborul IFR, pentru zborul VFR executat in intregime sau partial intr-o portiune din spatiul aerian national unde furnizarea serviciilor de control al traficului aerian este obligatorie, pentru zborul unei aeronave care traverseaza granita regiunii de informare a zborurilor – FIR Bucuresti, precum si pentru zborul deasupra marii libere executat in spatiul aerian al FIR Bucuresti, operatorul aeronavei a depus un plan de zbor in conformitate cu Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 923/2012 al Comisiei din 26 septembrie 2012 de stabilire a regulilor comune ale aerului si a dispozitiilor operationale privind serviciile si procedurile din navigatia aeriana, cu modificarile ulterioare, precum si cu standardele si practicile recomandate emise de Organizatia Aviatiei Civile Internationale; sau

b) pentru zborul VFR executat in intregime in zone de spatiu aerian de clasa G si care nu intra sub incidenta lit. a), operatorul aeronavei a depus un plan de zbor in conformitate cu Regulamentul de punere in aplicare (UE) nr. 923/2012 al Comisiei, cu modificarile ulterioare, precum si cu standardele si practicile recomandate emise de Organizatia Aviatiei Civile Internationale sau, la alegerea operatorului aeronavei, a facut o notificare de trafic VFR la Autoritatea Aeronautica Civila Romana, in conformitate cu metodologia prevazuta in anexa nr. 1; sau

c) aeronava este operata exclusiv intr-o portiune de spatiu aerian rezervat pentru zborul sau tipul respectiv de activitati de zbor.”

Totodata, avand in vedere cele constatate si pentru ca institutiile cu atributii sa poata lua masurile care se impun, Autoritatea Aeronautica Civila Romana a sesizat Federal Aviation Administration din SUA, in calitate de stat de inmatriculare al aeronavei in cauza, precum si Autoritatea Luftfahrt-Bundesamt, in calitate de stat al operatorului aerian.

Autoritatea Aeronautica Civila Romana da asigurari ca, in calitate de institutie cu atributii in supervizarea spatiului aerian civil, va sanctiona drastic orice incalcare a reglementarilor aeronautice in vigoare”, se arata intr-un comunicat de presa.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: