Firmele lui Umbrarescu au castigat si cele trei loturi ale Autostrazii A7, tronsonul Bacau Pascani. „Regele asfaltului” are cale deschisa de la Buzau pana la Pascani

news

Companiile controlate de Dorinel Umbrarescu au castigat contractele si pentru cele trei loturi ale Autostrazii Bacau – Pascani, ultima sectiune scoasa la licitatie a Autostrazii Moldovei A7, potrivit surselor Pro Infrastructura, scrie economedia.ro, citata de Ziarul de Bacau.

Constructorul bacauan are sanse mari sa lucreze pe toate santierele de la Buzau pana la Pascani. Asta ar putea insemna garantia respectarii bornei fixate prin PNRR, august 2026, si chiar sanse de a devansa termenele. Evident, toate acestea depind de mai multi factori, printre care contestatiile de la licitatii, raspunsurile comisiei de evaluare din CNAIR si viteza cu care statul isi face treaba la exproprieri, avize si autorizatii.

„Pe Focsani – Bacau a parafat ieri cele trei contracte (aproape 100 kilometri!) iar sursele noastre spun ca va fi anuntat castigator si pe restul de trei segmente ramase pe A7, adica pe Bacau – Pascani”, a transmis vineri Asociatia Pro Infrastructura despre UMB.

Pentru sectiunea Bacau – Pascani (77 km), autostrada care include si nodul rutier de la intersectia cu Autostrada Unirii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis joi, la Bacau, la semnarea contractelor Focsani – Bacau, ca a trasat CNAIR sarcina de a desemna castigatorul pana la sfarsitul lunii, deci in cel mult doua saptamani. CNAIR a primit in septembrie 23 de oferte.

Pe sectiunea Bacau – Pascani, la intersectia cu Autostrada Unirii A8, este proiectat un nod rutier de tip turbion, adica o intersectie cu bretele de viteza pentru toate directiile. Pe traseul Bacau Pascani vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje si structuri casetate, 9 noduri rutiere si 50 de spatii de servicii prevazute cu statii de incarcare pentru masini electrice.

  • Pentru Lotul 1 (Saucesti – Trifesti), care are o lungime de 30,3 km si o valoare de constructie estimata la 2,04 miliarde de lei (fara TVA), au depus oferte 7 constructori si asocieri din Romania, Turcia si Ucraina.
  • Pentru Lotul 2 (Trifesti – Gheraesti) – cu o lungime de 18,99 km si o valoare estimata de 1,60 miliarde de lei (fara TVA) – au depus oferte 8 constructori si asocieri din Romania, Turcia si Ucraina.
  • Pentru Lotul 3 (Mircesti – Pascani) – cu o lungime de 28.09 km si o valoare estimata de 2,21 miliarde de lei (fara TVA) – au depus oferte 8 constructori si Asocieri din Romania, Turcia si Ucraina.
  • Constructia acestei autostrazi este finantata prin PNRR si are o valoare totala estimata la 5,85 miliarde de lei (fara TVA). Perioada de executie prevazuta in contract este de 30 de luni.
Urmareste-ne si pe:

Comentarii: