Germania: Mecanicii de tren incep cea mai lunga greva de pana acum. Ministrul Transporturilor: „Greva distructiva”

externe

Tren Germania

Mecanicii de tren din Germania au inceput miercuri cea mai lunga greva de pana acum, in cadrul unui conflict de munca cu Deutsche Bahn, care va avea un impact asupra a mii de pasageri si ar putea afecta economia cu pierderi de pana la 1 miliard de euro relateaza Deutsche Welle.

Luni, Sindicatul german al mecanicilor de locomotiva (GDL) a cerut o greva de sase zile. Actiunea sindicala planificata se va desfasura de miercuri de la ora locala 02:00 (01:00 GMT) pana luni la ora 18:00 pentru traficul de pasageri. Greva pentru trenurile de marfa a inceput cu o zi mai devreme.

Aceasta este cea de-a patra greva feroviara din noiembrie. Ea marcheaza o escaladare a disputei dintre sindicatul GDL si Deutsche Bahn cu privire la salarii si orele de lucru.

Ea are loc la doar cateva zile dupa ultima greva organizata de angajatii feroviari pe 10 si 12 ianuarie.

Ultimele negocieri fata in fata intre GDL si DB au avut loc la sfarsitul lunii noiembrie 2023.

GDL vrea sa reduca orele de lucru saptamanale pentru lucratorii in schimburi de la 38 la 35 de ore, fara o reducere a salariilor. Deutsche Bahn a stabilit un plan pentru o reducere de o ora fara o scadere a salariului sau o crestere de 2,7% a salariului pentru mecanicii de tren care mentin saptamana de 38 de ore, pe langa cresteri salariale de pana la 13% si un bonus unic pentru inflatie. Sindicatul a respins aceasta oferta inainte de greva.

Actiunea sindicala prelungita „este o greva impotriva economiei germane”, a declarat Anja Broeker, purtatoarea de cuvant a Deutsche Bahn. Ea a precizat ca „traficul de marfa gestionat de acest serviciu include livrari pentru centrale electrice, rafinarii”.

Cu toate acestea, ea a mai spus: „DB Cargo va face tot posibilul pentru a asigura lantul de aprovizionare, dar este clar ca va exista un anumit impact.”

Descriind greva ca fiind „distructiva”, ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a declarat ca aceasta va spori si mai mult presiunea asupra lanturilor de aprovizionare, care sunt deja suprasolicitate din cauza atacurilor Houthis din Yemen asupra rutelor de transport maritim de la Marea Rosie.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: