Incompetenta lui Grindeanu, scoasa in evidenta de Corina Cretu: „Avem la dispozitie 3,5 miliarde euro numai in PNRR pentru modernizarea cailor ferate, Guvernul Romaniei nu a decontat pana la aceasta data niciun euro pentru lucrari efectuate in acest domeniu”

politica

Sorin Grindeanu, TAROM, reformare, manageri corporatisti, familii, nepotisme

Europarlamentarul Corina Cretu scoate in evidenta, luni, dupa accidentul feroviar din Teleorman, ca Ministerul Transporturilor nu a efectuat nicio lucrare pentru modernizarea cailor ferate, desi in PNRR sunt nu mai putin de 3.5 miliarde de euro alocati in acest scop. Cretu a facut parte din PSD, ea fiind aleasa in Parlamentul European pe listele Pro Romania.

„Accidentul din aceasta dimineata, petrecut in judetul Teleorman, din care au rezultat 12 raniti si multe pagube materiale, trebuie sa ne trezeasca la realitate INAINTE DE A SE PETRECE O TRAGEDIE MAJORA!

Doar cateva zile au trecut de la tragedia feroviara de la Evangelismos – Grecia, in urma careia au murit 57 de persoane, iar alte 85 au fost spitalizate.

Romania este tara europeana cu cea mai mare rata de mortalitate in sistemul de transport – in primul rand pe autostrazi, insa, avand in vedere starea deplorabila a infrastructurii feroviare, trebuie sa fim constienti ca oricand s-ar putea inregistra un accident de nivelul celui din Grecia. Mai mult, dincolo de securitatea precara a pasagerilor si bunurilor transportate, un alt aspect inacceptabil il reprezinta viteza medie a trenurilor care circula in Romania, de 40-50 km/h, mai joasa decat acum 80 de ani. O statistica din 1902, arata ca trenurile de pasageri circulau cu o medie de 50-60 km/h, iar marfarele cu 25-30 km/h.

Imi exprim regretul pentru situatia care persista si chiar poate reprezenta un pericol real pentru siguranta calatorilor din Romania!

Acesta este rezultatul multor ani in care infrastructura feroviara a fost ignorata, in ciuda tuturor apelurilor facute pentru accesarea programelor europene dedicate acestui domeniu strategic.

BANI SUNT SI AU FOST DINTOTDEAUNA. PROIECTELE INTARZIE…

Avem la dispozitie 3,5 miliarde numai in PNRR pentru modernizarea cailor ferate, cu contractare pana in 2024 si realizare efectiva 2026.

In Programul Operational pentru Transport, aprobat de Comisia Europeana, suma alocata prin Programul Operational pentru Transport 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile. Precizez ca din toate sumele expuse mai sus pentru sectorul de transport (atat din PNRR, cat si din Programul Operational), Guvernul Romaniei nu a decontat pana la aceasta data niciun euro pentru lucrari efectuate in acest domeniu”, a explicat Corina Cretu.

Treisprezece persoane au fost ranite, dintre care patru au ajuns la spital, si 10 sunt ingrijite la fata locului dupa ce un tren accelerat cu 280 de calatori, care calatorea pe ruta Arad-Bucuresti, a lovit un marfar care apoi a deraiat. Autoritatile au sustinut initial ca marfarul deraiase si trenul de calatori a pus o frana brusca pentru a evita impactul.

„In cursul acestei dimineti, din cauza deraierii la intrare in statia Rosiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfa, ciculatia trenurilor se desfasoara cu dificultate. Din primele informatii, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – Bucuresti Nord, aflat in spatele trenului de marfa deraiat, in momentul franarii de urgenta a trenului s-au lovit, acestia fiind preluati de echipajele medicale pentru acordarea de ingrijiri”, a anuntat CFR Calatori.

Ulterior, CFR Infrastructura a confirmat ciocnirea:

„Mentionam totodata faptul ca, din primele verificari si conform informatiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la fata locului, mecanicul trenului IR 1822, care urma sa intre in statie la alta linie, a depasit semnalul de intrare in statie, care era deja in pozitia OPRIRE (culoarea ROSIE) si a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfa, aflata in mers pentru garare. Aceste informatii sunt deja verificate si analizate de membrii Comisiei de ancheta AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfa”.

”Fara nicio discutie, a fost o ajungere din urma si o tamponare violenta”, a declarat, luni, la Digi 24, Laurentiu Dumitru, director Agifer, referindu-se la accidentul din judetul Teleorman, scrie News.ro.

Dumitru a spus, pentru Romania Actualitati ”Trenul 1822 al CFR Calatori, la intrarea in statia Rosiori Nord, a trecut peste un semnal care indica oprire. Nu stim motivul, dar stim efectul: a ajuns din urma trenul de marfa al operatorului de marfa DB Cargo si, in urma coliziunii care a avut loc au deraiat ultimele trei vagoane ale trenului de marfa, penultimul fiind si rasturnat, iar antepenultimul a fost intors intr-o parte”.

Intrebat desspre viteza impactului, directorul Agifer a spus ca sigur nu a fost mai mare de 50 km/h, ci probabil pe la 30 km/h, insa valoarea se va sti dupa ce vor fi analizate datele.

Ceilalti pasageri din tren au fost preluati de trenul IR 79, Budapesta – Bucuresti Nord.

Luni dimineata, in jurul orei 4.00, la intrare in statia Rosiori Nord, doua vagoane din compunerea unui tren privat de marfa au deraiat si unul s-a rasturnat. Trenul era incarcat cu autoturisme si avea ca statie de destinatie Portul Constanta.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: